8 درصد اشتغالزایی معدن کشور در خراسان جنوبی ایجاد می شود

8 درصد اشتغالزایی معدن کشور در خراسان جنوبی ایجاد می شود

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 8400 نفر در بخش معدن استان اشتغال درند که این میزان بین 8 تا 10 درصد اشتغال معدن کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش دنیای معدن، منطقه خراسان جنوبی، سید نعمت الله حقیقی، ظهر امروز (23 آذر ماه) در جلسه با فعالان بخش معدن و صنایع معدنی استان، با اشاره به وجود 420 معدن در استان، میزان ذخایر معدنی استان را 2.4 میلیارد تن اعلام کرد و افزود: خراسان جنوبی در زمینه پتانسیل های معدنی از جایگاه ویژه ای برخوردار و معدن به عنوان یکی از محورهای توسعه استان مطرح است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: با وجود تنگناهای متعددی که در حوزه صنعت داریم در بخش معدن دارای پتانسیل های زیادی هستیم. حدود 50 نوع ماده معدنی در استان ما وجود دارد.

حقیقی، ضعیف بودن زیرساخت مانند راه آهن و آب را از مشکلات استان دانست و تصریح کرد: ژئوفیزیک هوایی مهمترین پروژه استان در زمینه اکتشاف است. با انجام این پروژه می توان اکتشافات سطحی را به اکتشافات غیرسطحی و عمیق تر، تبدیل و مواد معدنی با ارزش تری را کشف کرد. اگر امروز این پروژه افتتاح شود تا 10 سال دیگر نتیجه می دهد و باید زیرساخت های لازم برای اکتشاف در استان فراهم شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا