واکنش معاون وزیر صنعت به پیشنهاد سازمان مدیریت در گفتگو با تسنیم

صنعت، معدن و تجارت انگشتانی هستند که در کنار هم مشت می‌شوند

صنعت، معدن و تجارت انگشتانی هستند که در کنار هم مشت می‌شوند

معاون وزیر صنعت گفت: بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند انگشت‌های دستی هستند که در کنار هم می‌توانند مشت شوند، لذا صنعت و تجارت باید کنار هم و به صورت هم افزا فعالیت کنند تا برای کشور بیشتر اثرگذار باشند.

حسین ابوئی مهریزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره پیشنهاد جدا سازی بخش بازرگانی وزارت صنعت و ادغام آن با وزارت اقتصاد در پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه، اظهار کرد:نظر شخصی بنده مخالفت با جدا سازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت اقتصاد است، اما نظر رسمی در این ارتباط را باید وزیر صنعت ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای لایحه پیشنهادی برنامه ششم در خصوص وزارت صنعت، وزارتحانه ذی نفع را مورد مشورت قرار داده است یا خیر؟ گفت: این سازمان برای تصمیم گیری خود در این خصوص، 30 شورا تشکیل داده بود و پیشنهاد‌هایی که برای ادغام بخش های مختلف با یکدیگر داده شده، بر اساس فعالیت و بررسی این شوراها است.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، ادامه داد: این پیشنهادها در صورتی که در دولت تایید شود، به صورت لایحه به مجلس می‌رود و بعد از این مرحله باید از فیلتر مجلس و شورای نگهبان نیز عبور کند و این طور نیست که پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی امری نهایی تلقی شود.

جدا سازی بازرگانی از وزارت صنعت علمی و تجربی نیست

وی همچنین درباره احیاء وزارت بازرگانی و جدا سازی این بخش از وزارت صنعت، خاطر نشان کرد: این موضوع علمی، تجربی و درست نیست، اما هر فردی برای ارائه پیشنهاد خود در این خصوص مختار است.

مهریزی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این ارتباط طرحی را پیشنهاد داده اند، اما براساس تجارب جهانی و داخلی، بنده ین موضوع را قبول ندارم.

وی افزود: بخش بازرگانی نیز به اندازه بخش صنعت و معدن در برنامه ریزی ها مورد توجه وزارت صنعت قرار گرفته است و مسائل آن به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند انگشت های دستی هستند که در کنار هم می توانند مشت شوند، لذا صنعت و تجارت باید کنار هم و به صورت هم افزا فعالیت کنند تا اثرگذاری بیشتری برای کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا