رئیس انجمن ارگانیک ایران توضیح می دهد: چرا باید از محصولات ارگانیک استفاده کرد؟

رئیس انجمن ارگانیک ایران توضیح می دهد: چرا باید از محصولات ارگانیک استفاده کرد؟

اقتصاد > بازرگانی - رئیس انجمن ارگانیک ایران اعتقاد دارد استفاده از محصولات ارگانیک سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

رئیس انجمن ارگانیک ایران از برگزاری هشتمین دوره جشنواره هفته ارگانیک به صورت بین‌المللی و با حضور تولیدکنندگان خارجی از 28 آذرماه لغایت 4 دی‌ماه سال جاری در محل بوستان گفت‌وگو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رضا نورانی رییس انجمن ارگانیک ایران با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و حمایت از محصولات ارگانیک گفت: همکاری مستمری را با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از دوره هفتم جشنواره ارگانیک آغاز کرده‌ایم که امیدواریم این همکاری منتج به شناخت حقوق مردم و مطالبه و استفاده آنها از محصولات سالم شود.

وی افزود: در دوره 10 ساله فعالیت انجمن ارگانیک ایران، خوشبختانه شاهد تحولات موثری در حوزه افزایش تولید و استفاده شهروندان از محصولات ارگانیک بوده‌ایم و قطعا باید در بحث فرهنگ‌سازی گام‌های بلندتری برداشته شود، چراکه استفاده از محصولات ارگانیک سلامت جامعه را تضمین می‌کند. امیدواریم با طرح موضوع سبک زندگی در کنار آسمان آبی و زمین پاک قدم‌های موثری در عرصه تولید محصولات ارگانیک برداریم.

رییس انجمن ارگانیک ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیستی توسط مقام معظم رهبری تشریح کرد: یکی از ارکان سیاست‌های ابلاغ شده تولیدات سالم و محصولات ارگانیک است که این موضوع وظیفه ما را برای انجام اقدامات جدی در این عرصه دوچندان می‌کند. بی‌تردید با افزایش تولید محصولات ارگانیک می‌توانیم، بیماری‌ها را در کشور کاهش دهیم و شاهد خالی شدن تخت‌های بیمارستان‌ها باشیم.

این فعال اقتصادی ابراز امیدواری کرد که با کمک دولت تدبیر و امید در عرصه تولید و استفاده از محصولات ارگانیک به جایگاهی که شان و منزلت شهروندانمان است برسیم. همچنین در پایان هشتمین دوره جشنواره هفته ارگانیک، منشوری تهیه خواهد شد که تولیدکنندگان و همه کسانی که برای سلامت جامعه قدم برمی‌دارند می‌توانند زمینه‌های لازم برای فعالیت موثر را شناخته و گام‌های اساسی در این عرصه بردارند.

نورانی در ادامه به فعالیت 45 فروشگاه عرضه محصولات ارگانیک در ایران اشاره کرد و افزود: این فروشگاه‌ها تحت نظارت انجمن ارگانیک ایجاد شده‌اند و محصولات ارگانیک را به صورت تضمین شده به شهروندان ارائه می‌دهند. همچنین انجمن ارگانیک ایران، با تخلفات در حوزه عرضه محصولات ارگانیک و اعلام آن به تعزیرات حکومتی، برخورد می‌کند، چراکه تقلب در این حوزه با سلامت مردم مرتبط است.

رحیمی مدیرعامل سازمان میوه تره بار نیز با اشاره به شعار غذای سالم، شهروند سالم و شهر سالم به عنوان شعار پایدار شهرداری تهران گفت: جشنواره هفته ارگانیک یکی از مصادیق شعار شهرداری تهران است که میزان توجه به سلامت جسم و روح مردم از طریق مصرف غذای سالم را نشان می‌دهد. در همین راستا هشتمین دوره جشنواره هفته ارگانیک به صورت بین‌المللی و با عرضه محصولات ارگانیک تولیدکنندگان خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه این جشنواره از سال گذشته در مسیر درست و منطقی قرار گرفت. در همین راستا شاهد همکاری و حضور فعال انجمن ارگانیک ایران در برگزاری این جشنواره بوده‌ایم. بی‌تردید این همکاری نشان‌دهنده این موضوع است که کارها به متصدیان تخصصی واگذار می‌شود. قطعا جذب همکاری بخش خصوصی و NGOها در کنار حمایت و پشتیبانی‌های حکومتی می‌تواند باعث انجام درست و منطقی مأموریت‌ها شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تاکید کرد: در ایران با تعدد محصولات مواجه هستیم و کمبودی در تولید محصولات نداریم، اما باید کیفیت زندگی مردم به عنوان یک شاخصه اساسی در موضوع سلامت مورد توجه جدی دولتمردان باشد. شهرداری تهران نیز در این راستا از هشت سال پیش با نیت تامین غذای سالم برای مردم برگزاری این جشنواره را در دستور کار خود قرار داده است؛ به طوری که در برگزاری این جشنواره نگاه ترویج استفاده از محصولات ارگانیک، آموزش و جلب توجه بخش‌های حاکمیتی به تولید محصولات سالم و جلب توجه مردم و استفاده از محصولات سالم مورد تاکید قرار گرفته است.

رحیمی با تاکید بر واگذاری امور به خود مردم افزود: این موضوع با ورود انجمن ارگانیگ در جشنواره ارگانیک از سال گذشته محقق شد. در هشتمین دوره این جشنواره بیش از 100 غرفه در بخش محصولات ارگانیک و گیاهان دارویی به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته شاهد استقبال گسترده مردم از محصولات ارگانیک بودیم که نشان‌دهنده شناخت مردم از حقوق خود و لزوم توجه به سلامت محصولات است. با توجه به اینکه بعضا قیمت محصولات ارگانیک نسبت به سایر محصولات بالاتر است، اما مردم از این محصولات استقبال می‌کنند و قیمت محصولات سالم را نیز پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه تولید در دست بخش حاکمیتی است و سیاست‌گذاری‌ها توسط شهرداری تهران انجام نمی‌شود، گفت: شهرداری تهران خود را از موضوع تامین محصولات سالم برای شهروندان کنار نکشیده و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران هر ساله جشنواره هفته ارگانیک را برگزار می‌کند. همچنین به صورت مستمر پایش محصولات ارگانیک عرضه شده در بازارهای سطح شهر تهران را پیگیری می‌کند به طوری که بیش از 10 هزار نمونه را تا پایان سال 93 در بازارهای سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از طریق آزمایشگاه‌های معتبر نمونه‌برداری کردیم و نتایج از طریق شورای اسلامی شهر تهران به مراجع ذیصلاح ارائه شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا