بازار سنگ آهن چین در انتظار بدتر شدن اوضاع

بازار سنگ آهن چین در انتظار بدتر شدن اوضاع

دنیای معدن -قیمت سنگ آهن پس از آن که به دلیل کمبود تقاضای چینی ها برای چهارمین هفته متوالی افت داشت حال در ثبات است. فولادسازان چینی همچنان به دنبال فروش از محموله های سنگ آهن خود هستند از این رو بعید است در آینده نزدیک بازار این ماده اولیه بهبود یابد.    سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا 38 دلار و 50 سنت هر تن سی اف آر چین ثبت شده البته قیمت معاملات همچنان رو به پایین است چون تمایل به خرید دیده نمی شود. قیمت سنگ آهن یک ماه اخیر 10 دلار هر تن ارزان تر شده و کارخانه های چینی سعی دارند قبل از آن که قیمت ارزان تر شود موجودی اضافی انبارها را بفروشند. برخی از کارشناسان معتقدند قیمت سنگ آهن سال آینده 30 تا 40 دلار و سال 2017 حدود 20 تا 30 دلار هر تن سی اف آر خواهد بود چون مازاد عرضه ادامه دارد. اخیرا انتظار می رفت وقتی قیمت به 35 دلار برسد دیگر کف قیمت باشد ولی گروهی انتظار دارند کف قیمت تا 32 دلار نیز پایین تر بیاید.       

سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا 38 دلار و 50 سنت هر تن سی اف آر چین ثبت شده البته قیمت معاملات همچنان رو به پایین است چون تمایل به خرید دیده نمی شود.

قیمت سنگ آهن یک ماه اخیر 10 دلار هر تن ارزان تر شده و کارخانه های چینی سعی دارند قبل از آن که قیمت ارزان تر شود موجودی اضافی انبارها را بفروشند.

برخی از کارشناسان معتقدند قیمت سنگ آهن سال آینده 30 تا 40 دلار و سال 2017 حدود 20 تا 30 دلار هر تن سی اف آر خواهد بود چون مازاد عرضه ادامه دارد. اخیرا انتظار می رفت وقتی قیمت به 35 دلار برسد دیگر کف قیمت باشد ولی گروهی انتظار دارند کف قیمت تا 32 دلار نیز پایین تر بیاید.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا