ثبت نام دریافت تسهیلات کالایی در سامانه قرض الحسنه ازدواج فراهم شد

ثبت نام دریافت تسهیلات کالایی در سامانه قرض الحسنه ازدواج فراهم شد

تهران- ایرنا- بانک مرکزی اعلام کرد: ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات کالایی در سامانه قرض الحسنه ازدواج با توجه به فرآیند اجرائی آن، امکانپذیر شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، «فرآیند اجرایی تبصره 26 قانون بودجه سال 1394 در خصوص تسهیلات کالایی ازدواج » به شرح زیر است:
1- ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، انتخاب گزینه دریافت تسهیلات کالایی و اخذ کد رهگیری.
2- انتخاب فروشنده مورد نظر از فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آن وزارتخانه به آدرس اینترنتی http://www.mimt.gov.ir
3- مراجعه به فروشنده، دریافت پیش فاکتور و معرفی بانک عامل از سوی فروشنده به متقاضی.
* چنانچه متقاضی کالاهای متفاوت از فروشندگان مختلف را انتخاب کند، لازم است به این نکته توجه داشته باشد که همه فروشندگان انتخاب شده نسبت به معرفی متقاضی فقط به یک بانک اقدام کنند.
4- مراجعه متقاضی به شعب بانک عامل (معرفی شده از سوی فروشندگان کالا)، پذیرش متقاضی در سامانه ازدواج از سوی شعبه مربوطه، انعقاد قرارداد با بانک عامل و ارائه تضامین کافی و معتبر به بانک عامل (در مدت حداکثر 2 ماه از تاریخ اخذ کد رهگیری).
5- مراجعه متقاضی به فروشنده، ارائه نسخه ای از اصل قرارداد منعقده با بانک عامل و دریافت کالا (حداکثر ظرف یک هفته پس از تکمیل قرارداد با بانک عامل).
6- فروشنده مکلف است گواهی امضاء شده از سوی خریدار جهت واگذاری کالا را به بانک ارسال کند. بدیهی است بانک پیش از اخذ گواهی یادشده نباید نسبت به واریز اقساط به حساب فروشنده اقدام کند.
براساس ماده واحده قـانون بودجه سال ١٣٩٤ کل کشور، زوج های مشمول دریافت وام ازدواج می توانند به جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فـروش اقساطی استفاده کنند. تسهیلات یادشده توسط تولیدکنندگان و فروشندگان متقاضی عرضه کالاهای بادوام داخلی ارائه می شود و بانکها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی فقط موظف به تضمین پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از اخذ تضامین لازم از زوج ها هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا