معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

آغاز ۱۰۰ هزار کیلومتر خط پرواز مطالعات ژئوفیزیک در خراسان جنوبی

آغاز ۱۰۰ هزار کیلومتر خط پرواز مطالعات ژئوفیزیک در خراسان جنوبی

گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز ۱۰۰ هزار کیلومتر خط پرواز مطالعات ژئوفیزیکی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با این اقدام درصدد هستیم اطلاعات دقیقی از وضعیت معادن استان داشته باشیم.

به گزارش ماین نیوز، جعفر سرقینی امروز (۲۳ آذر) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: چند دهه است که دولت در بحث اکتشافات و معادن دخالت مستقیم ندارد و عمدتا اطلاعات پایه را تهیه می کند.

وی با اشاره به اینکه تولید اطلاعات پایه یکی از مهمترین ابزار فعالیت بخش خصوصی است، افزود: در دولت یازدهم بیشتر به دنبال جمع آوری اطلاعات پایه برای پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری در بخش خصوصی هستیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز ۱۰۰ هزار کیلومتر خط پرواز مطالعات ژئوفیزیکی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با این اقدام درصدد هستیم اطلاعات دقیقی از وضعیت معادن استان داشته باشیم تا بتوانیم بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کنیم.

به گفته وی، خراسان جنوبی استان معدنی است اما فعالیت آن متناسب با پتانسیل آن نیست.

سرقینی با بیان اینکه زغال سنگ یک نوع انرژی است که می توان آن را صادر کرد، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای معادن زغال سنگ خراسان جنوبی برنامه دارد و با چند شرکت خارجی مذاکره کرده است چرا که زغال سنگ حرارتی در کشور سرمایه گذار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در سفر یک روزه نمی توان همه مشکلات را حل کرد، هدف از سفر به استان خراسان جنوبی را افتتاح پروژه ژئوفیزیک است و اطلاع رسانی آن به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: همچنین مشکلات طرح های استان در این سفر احصاء می شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه می دانیم که صنعت لاستیک سازی خراسان جنوبی از وزارت صنعت مطالبات زیادی دارد، اظهار داشت: این موضوع منحصر به استان خراسان جنوبی نیست اما به طور ویژه قول پیگیری این مهم را می دهم تا سفر ما بی حاصل نباشد.

وی بر کمک همه برای خروج از رکود تاکید کرد و افزود: مطالبات استانداران تمامی ندارد و همه آن برای توسعه و پیشرفت استان هایشان است و ما برای این مطالبات ارزش قائل هستیم.

وی به پهنه های معدنی اشاره کرد و گفت: پهنه را برای اولین بار در ایران شروع کردیم، همیشه پروانه های اکتشفاف حداکثر تا ۴۰ کیلومتر مربع بوده است اما اکنون برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذار، پهنه های بزرگ تعریف کرده ایم و در خراسان جنوبی تاکنون ۲۴ هزار کیلومتر پهنه واگذار شده است.

سرقینی خاطرنشان کرد: راه اندازی معادن بسیار مهم است و در این میان فرقی نمی کند که این مهم با سرمایه گذاری داخلی محقق شود یا خارجی.

نعمت الله حقیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: یکی از محورهای توسعه اقتصادی استان معدن است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی هنوز در حوزه معدن در ابتدای راه قرار دارد، افزود: ظرفیت واقعی معدن استان را اکتشاف نکرده ایم به همین دلیل یکی از پروژه های ما در استان مطالعات ژئوفیزیک است.

وی با بیان اینکه امروز با حضور معاون وزیر پروژه اکتشاف ژئوفیزیک در استان افتتاح می شود،ادامه داد: در همین راستا دو هلی کوپتر مجهز در استان مستقر هستند و برنامه مطالعاتی ژئوفیزیک تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت.

حقیقی عمق اکتشافات در این پروژه را ۷۰۰ متر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: هزینه این طرح ۳۰ میلیارد تومان است که سازمان زمین شناسی هزینه های آن را تقبل کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا