معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

راه‌اندازی۱۰۰ هزار کیلومتر خط ژئوفیزیک هوایی در خراسان جنوبی

راه‌اندازی۱۰۰ هزار کیلومتر خط ژئوفیزیک هوایی در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صد هزار کیلومتر خط هوایی در حوزه اکتشافات ژئوفیزیک در آینده‌ای نزدیک در استان خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود.

جعفر سرقینی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: دولت در چند دهه اخیر در بخش معدن به طور مستقیم دخالت نمی‌کند و فقط اطلاعات پایه ای را به سرمایه گذاران می‌دهد.

وی از راه‌اندازی ژئوفیزیک هوایی در مسافت ۱۰۰هزار کیلومتر در خراسان جنوبی خبر داد و افرزود: امید است راه اندازی این خط هواپیمایی باعث شود سرمایه گذاران با استفاده از اطلاعات پایه بتوانند سرمایه گذاری درستی داشته باشند.

سرقینی با اشاره به معادن خراسان جنوبی، بیان کرد: خراسان جنوبی استانی معدنی است که زغال سنگ از مهم‌ترین معادن آن به شمار می‌رود.

وی افزود: معدن قلعه زری خراسان جنوبی با توجه به اینکه در مرز استان واقع شده، برای ما حائز اهمیت است.

سرقینی با بیان اینکه ۵۱ درصد برق دنیا از طریق معدن زغال سنگ تامین می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌کنیم و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود زغال سنگ حرارتی در کشور، بیان کرد: زغال سنگ حرارتی در ایران مشتری ندارد و باید مشتری مورد نیاز برای این معدن ارزشمند از خارج کشور بیاوریم.

سرقینی با اشاره به مشکلات معدنی و اقتصادی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در طی سفرهای مقامات کشوری به استان، همه مشکلات برطرف نمی‌شود چرا که برخی مشکلات مانند اقتصادی تمام کشور را درگیر کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا