طیب‌نیا: رتبه‌جهانی کسب‌وکار را 2رقمی می‌کنیم

نقشه وزارت‌اقتصاد برای سرمایه‌گذاران خارجی

نقشه وزارت‌اقتصاد برای سرمایه‌گذاران خارجی

طیب نیا گفت: هدف گذاری ما رسیدن به رتبه هفتاد در شاخص جهانی کسب و کار است،زیرا رتبه هفتاد را برای اقتصاد کشور مناسب نمی بینیم با این حال این رتبه از سال های قبل خیلی بهتر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید: روند لغو تحریم ها خیلی طول نمی کشد و در آینده ای نزدیک تحریم ها لغو  و برخی محدودیت ها برداشته می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین؛ علی طیب نیا در حاشیه دومین همایش بهبود فضای کسب و کار با بیان اینکه با لغو تحریم ها زمینه برای افزایش صادرات نفت فراهم می شود،گفت: با لغو تحریم ها امکان دسترسی به منابع مالی خارجی و امکان سرمایه گذاری بیشتر خارجی در اقتصاد ایران مهیا می شود.

وی افزود: همانگونه که می بینید هیات های خارجی به طور مرتب به ایران سفر می کنند و دستگاه های ما نیز سعی دارند زمینه های قابل سرمایه گذاری را به آنها معرفی کنند.به همین دلیل تصمیم داریم در شرایط جدید برخی اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و از فرصت های به دست آمده در مسیر سرمایه گذاری برای تولید استفاده کنیم.

طیب نیا با اشاره به اینکه معنای اقتصاد مقاومتی این است که از فرصت های موجود بین المللی برای درون زا کردن اقتصاد ملی استفاده کنیم،عنوان کرد:به همین منظور نقشه راه جامع برای همکاری های اقتصادی خارجی  تدوین شده که در این نقشه ، نقش هر کشور و هر دستگاه داخلی تهیه شده و امیدواریم با عملی کردن آن بتوانیم از فرصت های موجود در اقتصاد جهانی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد به ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: براساس این ابلاغیه باید بتوانیم به رشد 8 درصد در سال برسیم ، زیرا بدون این رشد مستمر نمی توانیم برای نسل جوان اشتغال و برای مردم رفاه ایجاد کنیم؛ اما دستیابی به رشد 8 درصدی لوازمی دارد که یکی از مهمترین آنها حضور فعال مردم ، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در اقتصاد کشور است و ما از ابتدای دولت یازدهم بهبود محیط کسب و کار را به عنوان یکی از راهبردهای مهم در نظر گرفته و در صدد اجرای آن هستیم .

او با تاکید بر اینکه دولت تلاش کرده تاشرایطی فراهم شود  که هزینه های ناشی از محیط که بر فعالیت اقتصادی تحمیل می شود را ، کاهش دهد،عنوان کرد:  در فاصله دو ساله همایش بهبود فضای کسب و کار در ایران تا همایشی که امروز برگزار می شود، رتبه ایران بر اساس نظر بانک جهانی در بهبود رتبه کسب و کار 34 رتبه کاهش یافته و امیدواریم در سال های آینده این روند نزولی ادامه یابد.به همین منظور تلاش ما این است که از رتبه 152 که دو سال پیش بوده بتوانیم رتبه ایران را دو رقمی کنیم .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا