معادن بلوکه شده استان بوشهر آزادسازی می شوند

معادن بلوکه شده استان بوشهر آزادسازی می شوند

دنیای معدن - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: تمامی معادن بلوکه شده استان بوشهر از دی ماه امسال آزاد و از کاداستر حذف می شوند.

حسن بحرینی صبح امروز در نشست با مسئولان معادن استان بوشهر بااشاره به اینکه استان بوشهر دارای معادن گوناگون مصالح ساختمانی است اظهار داشت: استان بوشهر دارای 4 میلیارد تن ذخیره معدنی است که در زمینه‌های سنگ لاشه، گچ، آهک، مارن و واریزه کوهی است.

وی از فعال بودن 224 واحد معدنی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: سه میلیارد تن میزان ذخیره معادن فعال استان بوشهر برآورد شده است که این بیشتر این معادن در شهرستان‌های دشتی، دشتستان و دیر قرار دارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهراز آزادسازی محدوده‌های معدنی بلوکه شده شامل  درخواست‌های صدور پروانه اکتشاف، ابطالی، پروانه‌های اکتشاف ابطال شده و مابقی محدوده‌های گواهی کشف از ابتدای دیماه 94 خبرداد.

بحرینی تاکید کرد: تمامی معادن بلوکه شده استان بوشهر که صدور پروانه آنها به هر سبب ابطال و بلوکه شده‌اند آزاد و از کاداستر حذف می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، تنها بخش‌هایی از محدوده‌هایی که بر اساس این تفاهم‌نامه مورد مخالفت دستگاه مذکور قرار می‌گیرند، بلوکه شده و از واگذاری آنها خودداری می‌شود.
         

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا