اشتغال زایی بیش از 4هزار نفری معادن در سمنان

اشتغال زایی بیش از 4هزار نفری معادن در سمنان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: وجود معادن غنی در استان سمنان تاکنون زمینه اشتغال چهار هزار و 100 نفر را در این معادن فراهم کرده اند.

بهروز اسودی، منطقه سمنان، افزود: در حال حاضر 518 معدن فعال با سرمایه گذاری یک هزار و 975 میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار 100 نفر در سطح این استان فعالیت دارند.

وی در تشریح فعالیت معادن استان سمنان در دولت تدبیر و امید از صدور 388 مجوز معدنی شامل پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری در دو سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: در طول خدمت دولت تدبیر و امید تعداد 143 پروانه اکتشاف و تعداد 113 گواهی کشف در بخش معدن در استان سمنان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از صدور 132 پروانه بهره برداری در بخش معدن در دولت تدبیر و امید در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در این بخش(پروانه بهره برداری) در دوسال گذشته بالغ بر 564 میلیارد ریال بوده است.

اسودی خاطرنشان کرد: این سرمایه گذاری در بخش بهره برداری معادن استان سمنان در مدت دو سال گذشته زمینه اشتغال یک هزار و 6 نفر را در این استان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: استان سمنان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، زغال سنگ ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین و... برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه سمنان از معادن غنی و متنوعی برخوردار است، اضافه کرد: 60 درصد نمک و 40 درصد گچ کشور از طریق معادن این استان تامین می شود.

وی از تأمین 95 درصد زئولیت کشور در معادن این استان خبر داد و افزود: علاوه بر این حدود 95 درصد سلستین ، 15 درصد سولفات سدیم ، 20 درصد کرومیت و 15درصد زغال سنگ کشور نیز از معادن استان سمنان تامین می شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا