نامه عضو کمیسیون صنایع و معادن به وزیر صنعت

پشت‌پرده مارلبرو چه کسانی هستند؟

پشت‌پرده مارلبرو چه کسانی هستند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر صنعت با ذکر ایراداتی در خصوص واگذاری شرکت دخانیات، نسبت به بحرانی شدن اوضاع این شرکت هشدار داد و گفت که معیشت 10 هزار خانوار کشاورز فعال در این صنعت در 14 استان کشور به خطر افتاده است.

مهدی قاضی‌پور در بخش اول نامه خود اشاره کرده پس از واگذاری وظایف حاکمیتی شرکت دخانیات به وزارت صنعت باید حدود 2 هزار نفر از پرسنل این شرکت نیز به بدنه وزارت صنعت منتقل می‌شد که این اقدام تا کنون صورت نگرفته و شرکت دخانیات مجبور است ماهانه بالغ بر 10 میلیارد تومان حقوق به این تعداد پرسنل بپردازد. از سویی دیگر مرکز دخانیات ایران در وزارت صنعت با حدود 40 نیروی غیر تخصصی اداره شده و هنوز ادارات استانی این مرکز تاسیس نشده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، این نماینده مجلس در ادامه نامه خود آورده است که چون خرید تضمینی توتون و تنباکوی کشاورزان از سوی وزارت صنعت و جهاد کشاورزی صورت نگرفته معیشت 10 هزار خانوار کشاورز در 14 استان کشور به خطر افتاده است.

قاضی‌پور در این نامه با اشاره به وضعیت قاچاق سیگار در کشور نوشته که به دلیل ضعف نظارت بر بازار سیگار کشور 450 نوع سیگار خارجی قاچاق در داخل بازار ایران وجود دارد که این موضوع سبب شده میزان قاچاق سیگار از 20 درصد سال 90 به بالای 45 درصد در سالجاری برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با طرح این سوال که پشت پرده قاچاق سیگار مارلبرو به ایران چه افرادی هستند، ادامه داده چرا با اینکه بیشترین حجم قاچاق به کشور را سیگار مارلبرو به خود اختصاص داده اما کمترین کشفیات نیز مربوط به این برند بوده است.

او با انتقاد از حذف هالوگرام از روی جعبه سیگارها نوشته است که چنین موضوعی سبب شده تا برخی برندهای ملی که در خارج از خاک کشور به تولید رسیده‌اند به صورت قاچاق وارد کشور شود و بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد.

قاضی‌پور در پایان این نامه تصریح کرده است که ضعف نظارت و عملکرد مرکز دخانیات ایران سبب شده تا 90 درصد بازار سیگار ایران در اختیار شرکت‌های خارجی قرار گیرد و اشتغال 17 هزار نفر را که به طور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت مشغول کارند در معرض نابودی قرار دهد.
نادر قاضی پور. مجلس

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا