سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با تسنیم:

انحلال وزارت نیرو نیاز به مطالعات بیشتر دارد/محیط‌زیست نمی‌تواند آب را مدیریت کند

انحلال وزارت نیرو نیاز به مطالعات بیشتر دارد/محیط‌زیست نمی‌تواند آب را مدیریت کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی را نیازمند بررسی های بسیاری دانست و گفت: باید مطالعات بیشتری روی این مسئله مهم و حیاتی انجام شود.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: هر گونه تصمیم‌گیری بدون انجام مطالعات و بررسی های جامع به نتایج مطلوبی نخواهد رسید.

وی افزود: ما تجربه ناموفق تشکیل شورای عالی انرژی را داشته ایم که نتوانست انتظارات را در زمینه راهبری کلان بخش انرژی کشور برآورده کند؛ باید ایجاد تشکیلاتی به عنوان وزارت انرژی با درس گرفتن از تجربیات ناموفق گذشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه بخش آب نیاز به یک ساز و کار مشخص و نهاد اجرایی دارد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نمی تواند بخش راهبردی آب کشور را با توجه به مسائل پیچیده خشکسالی ها و کم آبی، راهبری کند.

وی ادامه داد: اگر مدیریت کلان آب کشور به جای راهبری توسط یک وزارتخانه مستقل، به بخشی از یک سازمان تبدیل شود؛ هم قدرت اجرایی را از آن گرفته ایم و هم نظارت مجلس بر مشکلات آبی کشور سخت می شود. 

نماینده مردم زرند و کوهپایه در مجلس نهم خاطرنشان کرد: انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی نیاز به بررسی های بسیاری دارد و باید مطالعات بیشتری روی این مسئله مهم و حیاتی انجام شود.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا