مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن عنوان کرد:

اعتمادسازی نیاز بازار برای برون رفت از رکود

اعتمادسازی نیاز بازار برای برون رفت از رکود

تا زمانی که شناخت درستی از ابزارها در بازار نداشته باشیم، نمی توانیم آینده روشن بدون رکود را برای بازار پیش بینی کنیم.


 

 

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن گفت: ایجاد فضای اعتماد برای سرمایه گذاران یکی از مسائلی است که دولت باید در جهت آن تلاش کند و ابزارهای موجود در بازار سرمایه زمانی خواهند توانست عملکرد درستی داشته باشند که فضای اعتماد ایجاد شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ میثم کریمی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن با بیان این مطلب که بازار سرمایه نیاز به اعتمادسازی دارد، گفت: تا زمانی که شناخت درستی از ابزارها در بازار نداشته باشیم، نمی توانیم آینده روشن بدون رکود را برای بازار پیش بینی کنیم.

وی افزود: بازار سرمایه با عدم نقدینگی و مهمتر از آن توزیع نامناسب نقدینگی مواجه است که این باعث به وجود آمدن نوعی بی اعتمادی از سوی سرمایه گذاران می شود.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن تصریح کرد: تا زمانی که منابع مالی شرکت ها تامین نشود و بازار با کمبود نقدینگی مواجه باشند مردم نیز به عنوان سهامداران این بازار، سهام موجود را جابجا می کنند که این برای بازار خوب نخواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین ایجاد فضای اعتماد برای سرمایه گذاران یکی از مسائلی است که دولت باید در جهت آن تلاش کند و ابزارهای موجود در بازار سرمایه زمانی خواهند توانست عملکرد درستی داشته باشند که اعتماد وجود داشته باشد.

کریمی به ابزار اسناد خزانه اشاره کرد و گفت: اسناد خزانه در مقایسه با ابزارهای دیگر موجود در بازار مناسب تر است، اما تا زمانی که بازار وضعیت رکود را سپری می کند و همچنین اعتماد سازی درستی نشده باشد، حتی اگر بهترین روش ها و ابزارها را هم وارد بازار کنید، باز هم موفق نخواهد شد. از همین رو به منظور بهره گیری کامل و استفاده از پتانسیل های کامل این ابزار، نیازمند اعتمادسازی در بازار سرمایه هستیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا