نگاه بورس به نفت

نگاه بورس به نفت

بورس تهران که معاملات هفته گذشته خود را با دمای منفی صفر درجه به پایان برد و میانگین بازدهی شاخص را به زیر صفر رساند، در بازار امروز نیز با هوای ابری و سرمای هوا به دلیل افت قیمت نفت مواجه شد و در بهت و ابهام فرو رفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران در معاملات اولین روز هفته همانند روزهای گذشته روند کم رمق و بی جانی را طی کرد و با نگاهی به تحولات بازارهای جهانی به خصوص قیمت نفت روند نزولی خود را پیش گرفت.

به این ترتیب علاوه بر ابهامات سیاسی و اقتصادی که مانع رشد بورس در ماه های گذشته شده است، کاهش شدید قیمت نفت در روزهای اخیر و رسیدن قیمت آن به بشکه ای 35 دلار، روند نزولی بورس را تشدید کرد و موجب بهت و سردرگمی سهامداران تالار حافظ شد.

افزایش نگرانی سهامداران از ریزش قیمت جهانی نفت در آستانه ارائه بودجه 1395 به مجلس موجب شد تا اکثر شرکتهای حاضر در تالار شیشه ای به خصوص شرکتهای مرتبط با قیمت نفت روند نزولی به خود بگیرند به طوری که در بازار امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه، تاپیکو و ملی مس بیشترین تاثیر را در افت 99 واحدی شاخص گذاشتند و موجب رسیدن آن به کانال 62 هزار و 310 واحد شدند.

امروزهمچنین شرکت‌های کوچک همچون کارخانجات قند قزوین، کنتورسازی و تامین ماسه ریخته گری مورد توجه بازار قرار گرفتند و از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شد در مقابل بانک کارآفرین، پالایشگاه بندرعباس و سیمان اصفهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

روند نزولی بورس تهران و افت قیمت‌ها موجب کاهش ارزش و حجم معاملات هم شد به طوری که امروز مجموعا 344 میلیون سهم به ارزش 54 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 269 هزار میلیارد تومان نزول کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا