مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی:

پیشنهاد فاینانس چینی‌ها جذاب نبود

پیشنهاد فاینانس چینی‌ها جذاب نبود

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به این‌که بیشترین توجه سرمایه‌گذاران خارجی به بخش‌هایی بوده است که از گاز طبیعی به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، درباره‌ی ادامه همکاری‌های ایران و چین گفت: فاینانسی که از سوی چین پیشنهاد شد جذاب نبود و لازم است چینی‌ها جذابیت آن را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس شعری‌مقدم در حاشیه کنفرانس بین‌الملیل پتروشیمی با اشاره به این‌که شرایط ایران در پساتحریم با پیش از آن متفاوت است، اظهار کرد: بلافاصله بعد از دستیابی به برجام شرکت‌های زیادی از اروپا و آسیا برای توسعه پتروشیمی ایران ابراز تمایل کردند.

وی با بیان این‌که ایران در حال حاضر تمامی صنایع مورد نیاز پتروشیمی را داشته و از توانایی بالایی در این زمینه برخوردار است، عنوان کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی است که بسیار مستعد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و آماده برای فراهم‌کردن نظریات نظام است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی درباره‌ی این‌که سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به کدام بخش‌های پتروشیمی بیشتر ابراز علاقه‌ کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این‌که ما خوراک فراوانی در زمینه‌ی گاز طبیعی داریم، بنابراین سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر برای صنایعی تمایل به ورود دارند که از گاز طبیعی با قیمت رقابتی و قابل پیش‌بینی استفاده می‌کند.

شعری‌مقدم همچنین ادامه داد: اولویت اول ما برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است و پیشنهاداتی که به ما داده‌اند نیز بیشتر در همین زمینه‌ی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یا ایجاد شرکت‌های مشترک بوده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که پیش‌بینی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی باید پس از تعیین فرمولی برای سرمایه باشد، افزود: اگر قیمت‌ها قابل رقابت و پیش‌بینی باشند تا سال 1404 ما 70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به این‌که همکاری‌های بین چین و ایران کماکان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در مورد سرمایه‌گذاری‌ با این کشور فاینانسی که از سوی چین پیشنهاد شده برای ما جذاب نیست و باید جذابیت بیشتری داشته باشد.

شعری مقدم با تاکید بر این‌که ایران از ورود تمام سرمایه‌گذاران از همه کشورها استقبال می‌کند، ادامه داد: اما این امر رقابتی است و هرکس که سرمایه‌گذاری ارزان‌تر و بهتری داشته باشد، مقدم خواهد بود.

به گفته وی تاکنون اروپایی‌ها و به ویژه آلمانی‌ها پیشنهاد بهتری برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی داده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی همچنین با اشاره به لزوم توسعه چابهار گفت: این شهر زیرساخت‌های شهری خوبی دارد، جاذبه‌های فراوانی دارد و هوای آن نیز معتدل‌تر است، بنابراین نسبت به سایر سواحل چابهار اولویت سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

شعری‌مقدم در پاسخ به این‌که نفت 30 دلاری چقدر برای سرمایه‌گذاری خارجی جذاب است، ادامه داد: نفت 30 دلاری از این نظر که قیمت خوراک مایع صنایع را پایین می‌آورد جذاب است، اما بحث سرمایه‌گذاری در حوزه نفت به گونه‌ای خواهد بود که سرمایه‌گذاری در جاهایی که بهتر باشد بیشتر جذب می‌شود.

وی همچنین درباره‌ی سرمایه‌گذاری در بخش‌های میان‌دستی پتروشیمی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در این زمینه ابراز تمایل کرده‌اند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا