واکنش کارشناسان به ادغام احتمالی نفت و نیرو

بخش آب کشور نیازمند مدیریت واحد و مستقل است

بخش آب کشور نیازمند مدیریت واحد و مستقل است

مدیر عامل سابق شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر لزوم مدیریت واحد و مستقل بخش آب کشور گفت: با توجه به این‌که درهیچ کجای دنیا مسوولیت مدیریت آب به یک سازمان داده نشده، لذا می‌توان گفت که اگر این اتفاق صورت بگیرد قطعا بحران آب تشدید می‌شود.

علیرضا الماسوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص طرح ادغام وزارت نفت و نیرو و ایجاد وزارت "انرژی" و جدا شدن مدیریت بخش آب کشور درقالب لایحه برنامه ششم توسعه، با اشاره به تخصصی‌بودن وظایف بخش آب و توزیع کار خدماتی در حوزه‌های صنعت، شرب و کشاورزی اظهار کرد: ماهیت بخش آب یک کار خدماتی است که باید توسط متخصصین حاضر مدیریت شود.

وی با بیان این‌که در بخش آب کشور در حوزه تعادل‌بخشی آب زیرزمینی و مسائل مربوط به طرح‌های توسعه نیازمند کار تخصصی اجرایی هستیم، تاکید کرد: با توجه به این‌که در طرح‌های بخش آب از بودجه‌های تملک دارایی استفاده می‌شود باید گفت که لازم است رسیدگی به امور بخش آب در قالب یک وزارتخانه صورت بگیرد.

مدیرعامل سابق شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: بخش برق می‌تواند در زیرمجموعه وزارت نفت قرار بگیرد اما بخش آب نمی‌تواند به عنوان یک سازمان در زیرمجموعه واقع شود چرا که دیگر نمی توان کارایی لازم را از آن انتظار داشت.

الماس‌وندی با بیان این‌که بخش آب به علت اهمیت آن باید به عنوان یک وزارتخانه باقی بماند، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته حتی بخش محیط زیست زیرمجموعه حوزه آب قرار گرفته و اگر ما بخواهیم حوزه آب را تعدیل و آن را به یک سازمان تبدیل کنیم، نمی‌توانیم مانع اثرات منفی آن شویم.

به گفته وی با توجه به این‌که این تجربه در هیچ جای دنیا وجود ندارد باید گفت که ارتقاء بخش آب و فاصله‌گرفتن از بحران آب مستلزم تقویت وزارتخانه است.

مدیر عامل سابق شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به تفاوت وزارتخانه و سازمان تصریح کرد: نمی‌توان منکر تفاوت عملکرد وزارتخانه و سازمان شد، چرا که اگر به یک وزارتخانه توجه شود قطعا می‌تواند عملکرد بهتری را ارائه دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا