نفت بورس را پایین کشید

نفت بورس را پایین کشید

در معاملات اولین روز کاری هفته سهامداران بیش از 343 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 54 میلیارد تومان در 21هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل 99 واحد نزولی شد.
در معاملات اولین روز کاری هفته سهامداران بیش از 343 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 54 میلیارد تومان در 21هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
در معاملات روز یکشنبه بازار سهام تا حدودی متاثر از سقوط قیمت نفت بود و این اتفاق در بخشی از نزول بازار سهم داشت. به این ترتیب نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، تاپیکو و ملی مس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار سهام داشتند. افت قیمت فلزات و کاهش تقاضا در بازارهای جهانی دامنگیر صنعت فلزات اساسی در بازار داخلی نیز شده است تا جایی که شنیده می شود انبارهای فولاد سازان بزرگ کشور مملو از کالاهای دپو شده است.
به این ترتیب و متاثر از چنین خبرهایی شاخص بورس 99 واحد پایین آمد و به عدد 62هزار و 310 واحد رسید. همچنین امروز شاخص بازار اول 78 واحد و شاخص بازار دوم 106 واحد نزولی شد. سایر شاخص های بازار نیز سیر نزولی داشتند. این در حالی بود که دو نماد سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.
همچنین در این روز بانک ها، شیمیایی ها و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین صنایع قرار گرفتند.
همچنین صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کنتورسازی، پارس خزر، سرمایه گذاری ساختمان ایران، پشم شیشه ایران، آبسال، شیشه رازی و تولیدی شهید قندی بودند.
در مقابل نمادهای پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری صنعت بیمه، سرمایه گذاری صنعت نفت، پالایش نفت اصفهان، صنایع شیمیایی فارس، ابادگران و قند شیرین خراسان بیشترین کاهش قیمت ها را ثبت کردند.
طولانی ترین صف های خرید هم متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، کنتورسازی، تامین ماسه ریخته گری، صنایع شیمیایی سینا، حق تقدم پتروشیمی پردیس و تهران شیمی بود.
این در حالی بود که نمادهای بانک کارآفرین، پالایش نفت بندرعباس، حق تقدم پتروشیمی پردیس، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، گلوکوزان و سرمایه گذاری صنعت بیمه با سنگین ترین صف های فروش مواجه بودند.
همچنین در پایان معاملات امروز معامله بلوکی حق تقدم فولاد مبارکه بیشترین حجم معاملات و بانک ملت بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا