از ۲۴ تا ۲۷ آذرماه

نمایشگاه «تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی» در استان البرز برگزار می‌شود

نمایشگاه «تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی» در استان البرز برگزار می‌شود

دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه زیرساخت های کشاورزی گفت: این نمایشگاه علاوه بر جنبه ترویجی، آموزشی و معرفی توانمندی‌های کشور، به سیاستمداران اعلام می کند که توانایی تجهیز سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور انصاری درباره ضرورت برگزاری و اهداف این نمایشگاه، اظهارداشت: از گذشته موضوع کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی، از سوی برخی شخصیت‌های کشاورزی، صاحب نظران محیط زیست مطرح شد که غالبا موضوع صرفه جویی در آب بخش کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در نظر گرفته می شد.

وی افزود: در نهایت این طرح در قالب یک نمایشگاه با حضور تعدادی از سازندگان، تولید کنندگان و وارد کنندگان در یک فضای غیر نمایشگاهی شکل گرفت و گسترش یافت؛ ضمن اینکه در سال دوم مجموعه شاخص‌های زیرساختی همچون نهاده‌ها (کود، سم، بذر)، سازه‌های گلخانه ای، ماشین‌ها و ادوات کشاورزی به موضوع و عنوان نمایشگاه مذکور افزوده شد.

دبیر ستاد اجرایی گفت: به همین دلیل نمایشگاه؛ «تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی» که تکمیل کننده تمامی فرایند در عرصه زیرساخت‌هاست، عنوان گرفت.

وی با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه در این نمایشگاه عرصه‌ای برای رقابت و حضور داوطلبانه شرکت‌ها و سازندگان است، گفت: بنابراین بخش عمده‌ای از نمایشگاه به شرکت‌های طراحی مهندسی، سازنده و وارد کننده تجهیزات آبیاری اختصاص یافته و بخش‌های دیگر حضور کمرنگی دارند، به ویژه امسال که به دلیل سرما امکان سازماندهی در فضای باز وجود نداشت به ناگزیر اولویت به بخش آبیاری داده شد.

انصاری افزود: تلاش ما این است که سال آینده با انتخاب زمان مناسب‌تر، دامنه کار به تمامی بخش‌های تکنولوژی زیرساخت‌ها گسترش یابد و نمایشگاه در سطحی وسیع‌تر و با تعداد بیشتری از شرکت‌های فعال در این عرصه برگزار شود.

دبیر ستاد اجرایی گفت: به رغم کمبود فضای نمایشگاهی مناسب در این استان از آنجا که شهرستان کرج از دیرباز پایتخت کشاورزی کشور به شمار رفته و حاوی بزرگترین دانشکده کشاورزی کشور، موسسات مطالعاتی، تحقیقاتی فراوان، هنرستان‌های کشاورزی و در عین حال همجوار با تهران و 7 استان مهم کشاورزی کشور است، مناسب‌ترین مکان برای برگزاری این نمایشگاه تخصصی به شمار می‌رود.

وی افزود: این نمایشگاه علاوه بر جنبه ترویجی، آموزشی و معرفی توانمندی‌های کشور، توجه سیاستمداران و تصمیم گیران را به این موضوع مهم کشور جلب می‌کند که توانایی‌های تکنیکی، تولیدی و طراحی مهندسی لازم برای تحقق تجهیز سالانه 400 هزار هکتار از زمین های باغی و زراعی به سامانه‌های نوین آبیاری وجود دارد.

براساس این گزارش هشتمین نمایشگاه «تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی» از 24 تا 27 آذرماه در استان البرز، شهرستان کرج برگزار می شود.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا