ظرفیت پتروشیمی سال آینده به 4.5 میلیون تن می رسد/هدف گذاری وزارت نفت؛جلوگیری از خام فروشی

ظرفیت پتروشیمی سال آینده به  4.5 میلیون تن می رسد/هدف گذاری وزارت نفت؛جلوگیری از خام فروشی

اقتصاد > انرژی - معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران تا پایان سال آینده به 70 میلیون تن در سال می رسد.

به گزارش خبرآنلاین؛ عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشمی در افتتاحیه دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF) گفت:  ایران با وجود تحریمهای بین المللی تا پایان امسال 4.5 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی خود می افزاید.

او با بیان اینکه این ظرفیت تا سال آینده به تولیدات پتروشیمی ایران اضافه خواهد شد،تصریح کرد:هدف از توسعه صنعت پتروشیمی در ایران جلوگیری از خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش افزوده و تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و این امکان پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دوران پساتحریم قرار دارد که با توجه به امکانات مناسب در ایران به توسعه صنعت پتروشیمی بپردازند.

به گفته وی ارزش کل محصولات پتروشیمی ایران تا پایان سال آینده به بیش از ٢٧ میلیارد دلار خواهد رسید.

شعری مقدم  با تأکید بر این که NPC حمایتگر و هدایت کننده سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: این شرکت می تواند در زمینه های مختلف همچون تحلیل آینده بازار، شناسایی قوانین و مقررات دست و پاگیر و حتی درخواست اصلاح و ابطال آن، خدمات فنی، اقتصادی و حقوقی به سرمایه گذاران ارائه دهد. همچنین کارکنان این شرکت می توانند با تبادل تجربه ها و درس آموخته های خود در حل مشکلات واحدهای بهره برداری به بخش خصوصی کمک کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی می گوید: براساس ساختار جدید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیاستگذار، حمایتگر، ناظر و تنظیم کننده بازار و صنعت پتروشیمی ایران است و وظیفه دارد با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص کند که کدام نقاط از کشور استعداد توسعه صنعت پتروشیمی را دارد.

او می گوید: ایران با دارا بودن ١٥٨ میلیارد بشکه و ٣٤ تریلیون مترمکعب گاز در جایگاه نخست منابع هیدروکربوری در دنیا قرار دارد،  و سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید بدانند ایران جدای داشتن ثبات و امنیت مزایای بسیار دیگری نیز دارد.

دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) با هدف معرفی پتانسیل های صنعت پتروشیمی کشور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ساعتی پیش  در مرکز همایش های صدا و سیما و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه وزیر نفت، مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور و نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

در این همایش  نمایندگان 97 شرکت خارجی از 25کشور دنیا و 368 شرکت ایرانی برگزار شده است.

3535

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا