جگوار در اسلواکی خودرو می‌سازد

جگوار در اسلواکی خودرو می‌سازد

شرکت خودرو‌سازی جگوارلندرور تایید کرد که یک کارخانه خودروسازی در اسلوواکی احداث خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جگوار با این اقدام یک پروژه 1.5 میلیارد دلاری را آغاز خواهد کرد که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی کل ادوار در این کشور اروپای مرکزی خواهد بود.

این شرکت که به سرعت در حال توسعه تعداد و تنوع مدل‌های خودرویی خود است، در ماه اوت اعلام کرده بود که قصد دارد یک کارخانه در شهر نیترا واقع در غرب اسلوواکی با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار دستگاه دایر کند.

جگوار لندروور که زیرمجموعه تاتاموتورز هند به حساب می‌آید افزود: احداث این مجموعه را بهار آینده آغاز خواهد کرد که حدود 2800 شغل ایجاد خواهد کرد.

رالف اسپت، مدیرعامل جگوار لندرور پس از امضای قرار‌داد با دولت اسلوواکی در براتیسلاوا (پایتخت) به خبرنگاران گفت: این کارخانه جدید کارخانه‌های کنونی ما در انگلیس، چین، هند و برزیل را تکمیل خواهد کرد و گام بعدی ما در مسیر استراتژی تبدیل شدن به یک تجارت جهانی واقعی محسوب می‌شود.

کارخانه جدید جگوار لندرور در کنار کارخانه‌های این شرکت در انگلیس فعالیت خواهد کرد و مدل‌هایی همچون جگوار XE اسپورت سالن و رنجرور ایووک در آن تولید خواهند شد.

در حال حاضر فلوکس واگن، کیا و پژوسیتروئن صدها هزار خودرو در اسلواکی تولید می‌کنند و گفته می‌شود حضور این کشور در منطقه یورو به تشویق جگوار برای انتخاب آن نسبت به کشورهای همسایه کمک کرده است.

دولت اسلوواکی اعلام کرد که با یک کمک دولتی 142 میلیون دلاری به این پروژه موافقت کرده است که به رابرت فیکو نخست‌وزیر اسلوواکی کمک می‌کند که وجهه مثبتی از مدیریت اقتصادی را در آستانه انتخابات ماه مارس نشان دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا