در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد

عراق و روسیه عامل کاهش صادرات محصولات کشاورزی ایران

عراق و روسیه عامل کاهش صادرات محصولات کشاورزی ایران

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی تعرفه‌های عراق و روسیه را از مهمترین عوامل کاهش صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مشکلات تعرفه ای در شرف حل شدن است و تا پایان امسال وضعیت صادرات محصولات کشاورزی بهبود می یابد.

رمضان رویین‌تن در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روسیه و عراق تعرفه‌هایی اعمال کرده بودند که مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایرانی ایجاد کرده بود که با مذاکرات صورت گرفته این تعرفه ها در حال کاهش و برداشته شدن است و به نظر می‌رسد که وضعیت صادرات محصولات کشاورزی در ماه های پیش رو بهتر شود، چرا که هم اکنون نیز صادرات محصولات زراعی و باغی مانند سیب زمینی، سیب، پسته، کشمش و ... در حال بهبود است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای صادرات محصولات کشاورزی به عراق افزود: با حضور معاون قرنطینه وزارت کشاورزی عراق در ایران و انجام توافقات و هماهنگی های صورت گرفته آینده خوبی برای صادرات کشاورزی ایران قابل تصور است و کاهش صادرات در هفت ماهه امسال جبران می شود.

صادرات 3 میلیارد دلاری محصولات باغی تا پایان امسال

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2.8 میلیارد دلار انواع محصولات باغی به کشورهای مختلف صادر شد که با توجه به افزایش تولیدات کشاورزی پیش بینی می‌شود میزان صادرات محصولات باغی در پایان امسال به بیش از سال گذشته یعنی حدود 3 میلیارد دلار برسد.

رویین تن اظهارکرد: با توجه به اوضاعی که برای کشورهای همسایه به وجود آمده، وضعیت صادرات محصولات کشاورزی ایران روند رو به رشدی خواهد داشت و هیچ مشکلی از نظر تولید و صادرات در ایران وجود ندارد که می توان به افزایش تولید محصولاتی مانند پسته، سیب و... اشاره کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا