یک مقام وزارت خارجه خبر داد

امکان انتقال گاز ایران به اروپا از طریق ترکیه بعد لغو تحریم‌ها

امکان انتقال گاز ایران به اروپا از طریق ترکیه بعد لغو تحریم‌ها

رئیس اداره مذاکرات تجاری و انرژی وزارت امور خارجه ایران گفت: پس از لغو تحریم ها علیه تهران، امکان انتقال گاز طبیعی ایران به اروپا از طریق ترکیه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به گفته جواد امین منصور، رئیس اداره مذاکرات تجاری و انرژی وزارت امور خارجه ایران، پس از لغو تحریم ها علیه تهران، امکان انتقال گاز طبیعی ایران به اروپا از طریق ترکیه وجود دارد.

امین منصور که در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه سخن می گفت افزود: ایران پس از لغو تحریم ها منابع گازی خود برای عرضه به بازارهای اروپایی را بررسی می کند.

وی افزود: «اگر در بازارهای اروپایی تقاضا وجود داشته باشد، این امکان وجود دارد که گاز (ایران) از طریق ترکیه به اروپا انتقال یابد. عوامل زیادی وجود دارند که منجر به چنین تجارتی می شوند، اما الان برای صحبت کردن درباره این عوامل خیلی زود است. ما انتظار داریم تحریم ها به طور کامل برداشته شوند، پس از آن می توانیم بازاریابی گاز، مسیرها و خریداران را مورد بررسی قرار دهیم.»

از سوی دیگر، سفارت ایران در ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این کشور به تعهدات انرژی خود در قبال ترکیه پایبند باقی خواهد ماند.

انتهای پیام//47

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا