وزیر صنعت،معدن و تجارت مطرح کرد:

تعیین نرخ خوراک پتروشیمی از طریق بورس

تعیین نرخ خوراک پتروشیمی از طریق بورس

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی ها از طریق بورس تعیین می شود، گفت:دخالت دولتی ها در امور کسب و کار عامل پایین بودن رتبه آن است

محمدرضا نعمت زاده با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر خروج شرکت های پتروشیمی از بورس گفت: نباید بخش خصوصی را مجبور به انجام کاری کرد، خریدار و فروشنده باید آزادانه از طریق بورس یا خارج از آن فعالیت کنند، البته در قالب چارچوبی که قیمت آن را بورس تعیین کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، وزیر صنعت،معدن و تجارت با انتقاد از اینکه دخالت دولتی ها در امور کسب و کار عامل پایین بودن رتبه آن است، افزود: برای معامله شرکت های بخش خصوصی؛تولیدکننده محصول پتروشیمی یا مصرف کننده آن نوعی اجبارمشخص می کنیم که این امکانپذیر نیست و در هیچ نقطه ای از دنیا به این شیوه عمل نمی کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه اقتصاد کشوربه تولید رقابت پذیر نیاز دارد، ادامه داد:بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی هیئتی به منظور رقابتی کردن اقتصاد و نظارت بر آن تشکیل شده و اینکه شرکت ها را مکلف بر انجام فعالیت ها از طریق بورس یا خارج از آن کنیم امری نادرست است.

او با بیان اینکه واحدهای تولیدی زمانی که قادر به خرید مواد اولیه از بورس نباشند،تولیدشان متوقف می شود، اظها داشت:این تولیدکننده مجبور می شود که مواد موردنیاز خود را از شرکتی که برنده شده با ۲۰ درصد هزینه یشتر خریداری کند.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود:این واحد تولیدی باید قرارداد درازمدت ببندد و نسبت به دریافت به موقع این مواد مطمئن باشد، که عامل بروز مشکلات در این بخش اتخاذ تصمیمات اشتباه در گذشته بوده که باید اصلاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نرخ خوراک پتروشیمی ها در سال آینده تصریح کرد: نرخ خوراک پتروشیمی ها از طریق بورس تعیین می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا