دردسر جدید سقوط قیمت نفت؛

صادرات پتروشیمی ایران به اروپا به کما رفت

صادرات پتروشیمی ایران به اروپا به کما رفت

یک مقام مسئول با اشاره به سقوط قیمت جهانی نفت، گفت: در شرایط پائین بودن قیمت نفت، صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای اروپایی رقابتی نبوده و ایران بخش عمده پتروشیمی خود را به سایر بازارها صادر می‌کند.

علی محمد بساق زاده در گفتگو با مهر درباره برنامه های صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران به کشورهای اروپایی در دروران پسا تحریم، گفت: روند صادرات بستگی به قیمت رقابتی در هر منطقه ای دارد.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه سعی بر این است که مشتریان را طوری تقسیم بندی کنیم که همه بازارها را داشته باشیم، تصریح کرد: موضوع دیگر برای صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای مختلف از جمله اروپا موضوع هزینه حمل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر محصول پتروشیمی که دورتر برود، هزینه حملش بیشتر خواهد شد و باید قابل رقابت باشد، بیان کرد: از این رو تا زمانی که قیمت جهانی نفت رو به پایین است و نوسان دارد، چون مواد پتروشیمی داخل اروپا از نفت خام تولید می شود، قیمت تولید محصولات پتروشیمی در آنجا ارزان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا رقابتی نیست، خاطرنشان کرد:  ولی وقتی نفت خام گران شود، امکان رقابت ایجاد خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا