معاون زنگنه به مهر خبر داد؛

توافق ایران وفرانسه برای تولید LNG/فروش گاز میدان مشترک باعربستان

توافق ایران وفرانسه برای تولید LNG/فروش گاز میدان مشترک باعربستان

معاون وزیر نفت با اشاره به توافق نهایی با یک شرکت فرانسوی برای ایجاد اولین واحد FLNG ایران در خلیج فارس از تبدیل گازهای مشعل میدان مشترک نفتی با عربستان به LNG برای فروش به بازار جهانی خبر داد.

رکن الدین جوادی در گفتگو با مهر درباره جزئیات احداث نخستین واحد تولید گاز مایع شناور ایران در خلیج فارس (FLNG) گفت: مذاکرات نهایی بین دو شرکت ایرانی و یک شرکت معتبر فرانسوی به منظور راه اندازی این واحد FLNG انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه قرار است اولین کارخانه FLNG ایران و حتی منطقه خاورمیانه با ایجاد کنسرسیومی بین شرکت های ایرانی و فرانسوی راه اندازی شود، تصریح کرد: این کارخانه از ظرفیت تولید یک میلیون تن LNG در سال برخوردار است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه خوراک گاز طبیعی این واحد FLNG از گازهای در حال سوختن در مشعل سکوهای میدان نفتی فروزان تامین خواهد شد، اظهار داشت: در این طرح تامین کشتی LNG به منظور انتقال و کشتی FLNG برای تبدیل گاز به گاز مایع شده بر عهده سرمایه گذاران ایرانی و فرانسوی است.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: با این وجود قرار است بازاریابی و فروش محموله های LNG این پروژه توسط شرکت ملی نفت ایران انجام شد.

در همین حال اخیرا بیژن زنگنه وزیر نفت در گفتگو با مهر با بیان اینکه مهمترین برنامه ایران به منظور صادرات گاز به کشورهای اروپایی، ساخت و راه اندازی کارخانه ایران ال. ان. جی است، گفته است: هم اکنون ساخت این کارخانه تولید LNG از پیشرفتی حدود ۶۰ درصدی برخوردار است که با بهره برداری از آن امکان تولید سالانه ۱۰.۵ میلیون تن LNG فراهم می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا