سازمان ملل: اقتصاد جهانی همچنان با موانع بزرگی روبروست

سازمان ملل: اقتصاد جهانی همچنان با موانع بزرگی روبروست

سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد اقتصاد جهانی در سال 2015 پسرفت داشت و تنها انتظار می رود بهبود اندکی در دوره 2017-2016 حاصل شود آن هم در شرایطی که موانع دوره‌ای و ساختاری متعدد همچنان وجود دارند.

 

بر اساس این گزارش که هر سال توسط اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، کنفرانس سازمان ملل درباره تجارت و توسعه، پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل و سازمان جهانی گردشگری تهیه می شود،‌ رشد اقتصادی جهان در سال 2015 احتمالا از دو و چهار دهم درصد بیشتر نخواهد شد که چهار دهم درصد کاهش را نسبت به ارزیابی‌های سازمان ملل در شش ماه پیش نشان می دهد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از نیویورک، گزارش سازمان ملل خاطر نشان می کند در این فضای کاهش قیمت مواد اولیه، خروج قابل توجه سرمایه‌ها و افزایش بی ثباتی بازارهای مالی، رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه یا در حال گذار کند شده و ضعیف‌ترین روند را از زمان بحران مالی جهانی در دوره 2009-2008 پشت سر می گذارد.
این گزارش می افزاید با توجه به کند شدن روند رشد اقتصادی چین و ضعیف بودن نتایج اقتصادی دیگر کشورهای بزرگ نوظهور به ویژه فدراسیون روسیه و برزیل، محور رشد اقتصادی جهان بار دیگر به سمت برخی کشورهای توسعه یافته چرخیده است.
در این گزارش پیش‌بینی شده است رشد اقتصاد جهانی در سال 2016 به دو و نه دهم درصد و در سال 2017 به سه و دو دهم درصد برسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا