مجتمع پالایش و فرآوری محصولات معدنی در منطقه آزاد چابهار احداث می شود

مجتمع پالایش و فرآوری محصولات معدنی در منطقه آزاد چابهار احداث می شود

دنیای معدن - مدیرعامل مجتمع فرآوری و پالایش مواد معدنی مکران فلز منطقه آزاد چابهار گفت: در آینده نزدیک مجتمع عظیم پالایش و فرآوری محصولات معدنی در منطقه آزاد چابهار احداث می شود.

مهدی تهرانی در زاهدان، اظهار داشت: شرکت مجتمع پالایش و فرآوری مواد معدنی مکران فلز منطقه آزاد چابهار ، تبلور اراده بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت معدن در حوزه منطقه محروم اما بی نظیر مکران است.

وی افزود: مپ فام فلز که طی پنج سال گذشته بزرگترین عملیات متمرکز اکتشاف معدنی کشور را مدیریت و منطقه ای به وسعت 5000 کیلومتر در منطقه فنوج و لاشار از توابع شهرستان نیکشهر را کاوش کرده است، موفق به ثبت گواهی اکتشاف در مساحتی بالغ بر 1650 کیلومتر مربع شده است که حاوی ذخایر غنی مس ، آهن ، تیتانیوم و دیگر عناصر ارزشمند استراتژیک است.

مدیرعامل مجتمع فرآوری و پالایش مواد معدنی مکران فلز منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: مپ فام فلز اکنون بر آن است تا ضمن بهره برداری و آغاز عملیات برداشت از معادن خود ، مجتمع عظیم پالایش و فرآوری محصولات معدنی را در منطقه آزاد ایجاد کند.

تهرانی گفت: این طرح که طی 5 سال آینده ضمن ایجاد بیش از 9000 شغل پایدار فضای اقتصادی این منطقه محروم و میهن اسلامی مان را رونقی دو چندان خواهد داد.

وی اضافه کرد: استراتژی های توسعه ای مپ فام فلز بر اساس انجام عملیات حرفه ای اکتشاف محدوده های جدید معدنی در مکران، احداث خطوط پیش فرآوری و پر عیارسازی در محدوده معادن، احداث خطوط استحصال و غنی سازی محصولات در منطقه آزاد چابهار، تولید محصولات استراتژیک با ارزش افزوده بالا با هدف تأمین داخلی و صادرات آن و غیره است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا