میربیک در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

از اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد چه خبر؟

از اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد چه خبر؟

گروه صنایع معدنی - مدیر اجرایی اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد با اشاره به عضویت 16 انجمن در این اتحادیه گفت: درخواست عضویت 3 انجمن دیگر نیز در حال بررسی است؛ ضمن اینکه حدود 10 انجمن دیگر نیز برای عضویت در اتحادیه درخواست داده‌اند که هنوز بررسی درخواست آنها آغاز نشده است.

محمدحسن میربیک در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد در سال 1390 با همفکری و همکاری بزرگان صنعت متالورژی و مواد کشور و پیشکسوتان این حوزه تشکیل شد، توضیح داد: هدف از تشکیل این اتحادیه ایجاد اتحاد، هم‌صدایی و هم‌فکری و ایجاد فضای هم‌افزایی بین جامعه مهندسی و علم مواد کشور بوده است.

او با بیان اینکه الگوی مشابهی در زمینه تشکیل اتحادیه در داخل و خارج از کشور وجود نداشته است، توضیح داد: اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد مجموعه ای از 16 انجمن علمی و صنعتی است که در زمینه‌های مختلفی مانند فلزات متالورژی، پلیمرها، سرامیک‌ها، فناری‌های نوین، مدیریت صنعتی و ... فعالیت می‌کنند.

مدیر اجرایی اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد با بیان اینکه سند راهبردی اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد تدوین شده است، گفت: فعالیت اتحادیه در سطح کلان و به صورت فراانجمنی است و تلاش می‌کنیم اهداف تعیین شده در سند راهبردی را عملیاتی کنیم.

میربیک همچنین با اشاره به اینکه شعار ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور تبدیل به یک کلیشه شده است، اظهار کرد: اتحادیه مجوز خود را از وزارت علوم دریافت کرده اما دفتر کار آن در بخش صنعت است و تلاش جدی آن این است که بتواند در راستای تحقق شعار ارتباط صنعت و دانشگاه آن هم به صورت واقعی گام بردارد.

به گفته وی در حوزه مهندسی و علم مواد بالغ بر 70 تا 80 انجمن در کشور وجود دارد که امیدواریم تمام این انجمن‌ها درخواست عضویت در اتحادیه را بدهند تا از این طریق بتوانند نهاد بالادستی و فراگیری را در این حوزه در کشور تشکیل دهیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا