قیمت نفت در سال آینده همچنان پایین است

قیمت نفت در سال آینده همچنان پایین است

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: قیمت نفت در سال آینده همچنان پایین بوده و نشانه‌هایی برای رشد وجود ندارد.

 

به نقل از آسوشیتِد پرس، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: قیمت نفت در سال آینده به دلیل تقاضای ضعیف و عرضه بیشتر این محصول همچنان پایین خواهد بود.
فتیح بیرول افزود: «وقتی به سال 2016 نگاه می‌کنم دلایل بسیار ضعیفی برای رشد قیمت نفت می‌بینم».
وی همچنین هشدار داد که سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید و استخراج نفت برای دومین سال پیاپی کاهش یافته که این مسئله برای نخستین‌بار در 30 سال گذشته اتفاق می‌افتد.
بیرول افزود: کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت موجب کاهش تعجب‌برانگیز عرضه نفت در سال‌های آتی خواهد شد.
براساس این گزارش قیمت نفت در این هفته به کمترین میزان از سال 2009 رسید.
از سوی دیگر پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال 2016 و 2017 که از سوی مؤسسه فیچ اعلام شده چندان مناسب نیست. این مؤسسه رشد اقتصادی جهانی را برای 2 سال آینده 2.7 درصد اعلام کرده است.
همچنین براساس اعلام این موسسه رشد اقتصادی جهانی امسال میلادی تنها 2.3 درصد است که ضعیف‌ترین نرخ رشد از زمان بحران مالی جهانی از سال 2007 تاکنون محسوب می‌شود. چنین رشد اقتصادی باعث تحریک تقاضای بیشتر خرید نفت نخواهد شد.
همچنین اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده‌ نفت) در اجلاس 4 دسامبر، هفته گذشته، سهم این سازمان را کاهش نداد. این در حالی است که در حال حاضر بازار جهانی نفت 2 میلیون بشکه در روز مازاد عرضه دارد. سهم کشورهای صادرکننده نفت روزانه 30 میلیون بشکه و میزان نفتی که آنها به بازارهای جهانی وارد می‌کنند 32 میلیون بشکه در روز است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا