فولاد بویرصنعت بویراحمد در آستانه تعطیلی

فولاد بویرصنعت بویراحمد در آستانه تعطیلی

گروه صنایع معدنی >فولاد - ‌مدیرعامل کارخانه فولاد بویر صنعت شهرستان بویراحمد از متوقف شدن خط تولید و تعطیلی این واحد صنعتی تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، علی لاجوردی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین مشکل این واحد تولیدی را معوقات بانکی و نبود سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: زمانی می‌توانیم اقساط بانک را پرداخت کنیم که تولید خود را به 9000 تن برسانیم.

وی با بیان اینکه تولید این کارخانه دیروز متوقف شد، افزود: به علت نبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه نمی‌توانیم تولید داشته باشیم و اگر بحث سرمایه در گردش این واحد صنعتی حل نشود تا دو هفته آینده تعطیل خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه فولاد بویر صنعت شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: از بانک ملی درخواست پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کردیم، اما بانک ملی به علت بدهی این واحد به بانک، حاضر به پرداخت تسهیلات نشد.

لاجوردی با بیان اینکه صورت‌های مالی این کارخانه مربوط به گذشته بوده و همه زیان‌ده هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در حال اصلاح این صورت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بنیاد تعاون ارتش سال گذشته حدود ۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این کارخانه قرار داد، اما به علت نامطلوب بودن بازار فولاد، این کارخانه دچار ضرر و زیان زیادی شده است.

مدیرعامل کارخانه فولاد بویر صنعت شهرستان بویراحمد با بیان اینکه حقوق کارگران این کارخانه به مدت سه ماه پرداخت نشده است، بیان کرد: تنها راه حل مشکل این کارخانه دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به میزان حداقل پنج میلیارد تومان برای رساندن تولید به حدود 9000 تن است.

لاجوردی، بدهی ۲.۵ میلیارد تومانی به شرکت توزیع نیروی برق را از دیگر مشکلات این واحد صنعتی عنوان و اظهارکرد: بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان از این بدهی به مالک قبلی مربوط می‌شود.

وی کرایه‌های حمل و نقل سنگین را از دیگر مشکلاتی این واحد صنعتی عنوان کرد و افزود: نرخ کرایه بالای حمل و نقل معضل بزرگی است که باعث می‌شود برای از دست ندادن مشتری‌ها از سود خود کم کنیم.

بویرصنعت ۱۲ میلیارد تومان معوقات بانکی دارد

همچنین احدالله امیری، رئیس بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: شرکت بویرصنعت طی سال‌های گذشته تسهیلات زیادی از بانک ملی دریافت کرد و بانک نیز تاکنون تمام مساعدت‌های لازم را نسبت به این شرکت انجام داده است.

وی با بیان اینکه این شرکت حدود ۱۲ میلیارد تومان معوقه بانکی دارد، افزود: دستورالعمل‌های بانک اجازه پرداخت مجدد تسهیلات را به این شرکت نمی‌دهد و تنها زمانی تسهیلات پرداخت می‌شود که این شرکت نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند.

امیری با بیان اینکه بانک ملی تاکنون فرصت‌های بسیاری در اختیار این شرکت قرار داده است، بیان کرد: آخرین مساعدت این بانک به شرکت بویرصنعت 6 ماه استمهال بود که این مهلت استمهال نیز تا دو ماه آینده به اتمام رسیده و این شرکت باید از دو ماه آینده نسبت به پرداخت مجدد اقساط خود اقدام کند.

تعطیلی بویرصنعت باعث بیکار شدن ۲۰۵ کارگر می‌شود

همچنین سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته مالک واحد صنعتی بویرصنعت یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی بود که به علت مشکلات فراوان قادر به اداره کارخانه نبود، گفت: بنیاد تعاون ارتش با هدف کمک به بخش صنعت این استان مالکیت این کارخانه را پذیرفت.

وی افزود: متأسفانه به علت راکد شدن بازار فولاد در ایران و دیگر کشورهای جهان، این کارخانه نیز نتوانست به خوبی از عهده حل مشکلات برآید.

خادمی با اشاره به اینکه با تعطیلی این کارخانه حدود ۲۰۵ کارگر از کار بیکار می‌شوند، تصریح کرد: بهترین راه مساعدت به این کارخانه به منظور جلوگیری از تعطیلی آن است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجددا برای این واحد صنعتی از بانک درخواست استمهال می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت بویرصنعت نیز باید در این مدت صورت‌های مالی خود را اصلاح کرده و پس از آن برای دریافت سرمایه در گردش اقدام کند.

خادمی اضافه کرد: نرخ بالای کرایه حمل و نقل را مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی این استان است و برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا