استاندار سمنان:

دولت به‌تنهایی قادر به حل مشکلات نیست/ ضرورت افزایش تعاونی‌ها

دولت به‌تنهایی قادر به حل مشکلات نیست/ ضرورت افزایش تعاونی‌ها

سمنان - استاندار سمنان با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند به تنهایی بر مشکل اقتصادی غلبه کند، گفت: کار دولت سیاستگذاری، حاکمیتی، نظارت، حمایت و بستر سازی است.

محمدرضا خباز صبح سه شنبه در دیدار با مجموعه مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان سمنان گفت: با اقتصاد وابسته به دولتی نمی توانیم مسائل و مشکلات اقتصادی را حل کنیم و راهی جز اینکه دولت خودش را از بدنه اقتصاد جدا کند نداریم.

وی کار دولت را سیاستگذاری، حاکمیتی، نظارت، حمایت و بستر سازی دانست و تصریح کرد: دولت نباید تصدیگری داشته باشد و اگر در اقتصاد تصدیگری کند مشکل ایجاد می شود و باید در این عرصه بخش خصوصی و بخش تعاونی را تقویت کنیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروز ۷۰ الی ۸۰ درصد اقتصاد وابسته به دولت است، افزود: در این بین ۲۰ در صد خصوص و پنج الی شش درصد تعاونی است که باید کمک کنیم اقتصاد تعاونی و خصوصی رشد و نمو پیدا کند.

خباز تصریح کرد: اگر بتوانیم پنج درصد سرمایه گذاری دربخش تعاونی را به ۲۵ درصد برسانیم اقتصادمان رونق می گیرد.

وی افزود: صرف تشکیل تعاونی که امر بسیار خوبی است نباید هدف اصلی باشد باید اقتصاد تعاونی که سفارش الهی است و در قرآن کریم به آن تاکید شده و مورد تاکیدات مقام معظم رهبری هم است رونق بگیرد.

استاندار سمنان همچنین بر تشکیل تعاونی های فراگیر در سطح استان در عرصه های مختلف برای تولید محصولات کشاورزی و صنعتی تاکید کرد و افزود: اگر می خواهیم تولید کننده در اقتصاد نقش آفرین باشد باید تعاونی های فراگیر را ایجاد کنیم.

خباز همچنین کار و فعالیت در مجموعه دستگاه های حمایتی و خدمت رسانی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از جمله مشاغل ارزشمند برشمرد و افزود: مخاطبان شما افراد و اقشار ضعیف و شریف جامعه محسوب می شوند که کار برای این گروه انسان های زحمتکش و نیازمند بسیار ارزشمند و الهی است.

وی گفت: اقدام برای آنانکه نیازمند خدمت هستند دارای اجر و معنویت خاصی است که باید تلاش کنیم برای رضای خدا به این اقشار با خلوص خدمات مستمر و مناسبی ارائه دهیم.

در این جلسه همچنین مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، صندوق امید آفرین، بانک توسعه صنعت و معدن، بانک رفاه کارگران، مدیریت درمان، فنی و حرفه ای، بهزیستی، بیمه سلامت، بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، بازنشستگی کشور، بانک توسعه تعاون و کمیته امداد استان گزارشی از فعالیتها و اقدامات مربوطه را ارائه کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا