مالیات بر ارزش افزوده در سال 95 افزایش نمی‌یابد

مالیات بر ارزش افزوده در سال 95 افزایش نمی‌یابد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن رد خبر برکناری‌اش، اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده افزایش نمی‌یابد و همچنین ...

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن رد خبر برکناری‌اش، اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده افزایش نمی‌یابد و همچنین در پیش‌نویس بودجه سال آینده کشور پیش‌بینی رشد مالیات‌ها از پیش‌بینی رشد مالیات‌های امسال کمتر است.

به گزارش ایسنا، علی عسکری امروز - سه‌شنبه - در حاشیه چهارمین اجلاس سراسری اتاق اصناف ایران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر برکناری‌ یا استعفا از سمتش اظهار کرد: هیچ استعفایی ندادم و همچنان با عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی مشغول به کار هستم.

وی در مورد فرد جایگزین معرفی‌شده برای سازمان امور مالیاتی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، توضیح داد: رسانه‌ها این موضوعات را منتشر می‌کنند و شاید هم دروغ باشد ولی هیچ صحبتی از برکناری بنده به میان نیامده و اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد حتما فقط یک تصمیم خواهد بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در مورد سیاست‌های مالیاتی در بودجه 1395 تاکید کرد: قرار نیست نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آتی افزایش یابد.

معاون وزیراقتصاد در عین حال بیان کرد: در پیش‌نویس بودجه سال آینده کشور پیش‌بینی رشد مالیات‌ها از پیش‌بینی رشد مالیات‌های امسال کمتر است. تاکنون که حدود هشت ماه از سال می‌گذرد 83 درصد اهداف مالیاتی بودجه محقق شده که نشانگر آن است که سازمان براساس نبض اقتصاد مالیات دریافت کرده است.


گردش مالی سالانه 4 هزار میلیارد تومان با مالیات ناچیز!

وی با بیان اینکه کسانی هستند که گردش مالی آنها در کشور سالانه 2 تا 4 هزار میلیارد تومان است، اما پرونده مالیاتی‌شان ربطی به این ارقام ندارد در مورد اصلاح قانون مالیاتی اظهار کرد: در قانون مالیاتی جدید عنوان کردیم مالیات مشاغل خرد را مقطوع کنیم چرا که نزدیک به یک میلیون و 500 هزار مؤدی مالیاتی مشاغل خرد داریم.

عسکری همچنین در چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بسیاری از مودیان مالیاتی نزد امور مالیاتی پرونده دارند و در چارچوب نظام مالیاتی مالیات خود را می‌پردازند، افزود: اما برخی دیگر پرونده ندارند که با مذاکرات صورت گرفته با قائم مقام وزیر صنعت لیست افرادی که در نظام صنفی در وزارت صنعت ثبت‌نام کردند در اختیار سازمان قرار می‌گیرد که این فهرست به سازمان ارائه شده و در مقابل فهرست افرادی که نزد سازمان پرونده مالیاتی دارند نیز به وزارت صنعت ارجاع داده شد.

وی اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که از سوی قائم مقام وزیرصنعت،معدن و تجارت به سازمان ارسال شد 265 هزار نفر پرونده مالیاتی نداشتند که اقدامات لازم برای آنها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در عین حال تاکید کرد: در نظام مالیاتی هر فعال اقتصادی که به نحوی فعالیت دارد باید پرونده تشکیل دهد، حتی اگر شامل معافیت مالیاتی شود. چون اگر این افراد اعم از حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات معاف باشند ولی با فعالان اقتصادی دیگری در تعامل باشند که ممکن است آن افراد از مالیات معاف نباشند، این شناسایی به سازمان امور مالیاتی این امکان را می‌دهد که چرخ دنده‌های اقتصاد را شناسایی کرده و به درستی به وظایف خود عمل کند.

وی در عین حال تاکید کرد: رسالت سازمان و البته اصناف این است که با یکدیگر تعامل و همکاری کنند.

عسکری در بخشی از سخنان خود از حذف تشخیص علی‌الراس از سال آینده خبر داد و افزود: بر این اساس راهکار دیگری جایگزین آن خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به موضوع دستفروشی نیز گفت: اگر یک کانون نباشد که بداند کجا دستفروشی صورت می‌گیرد اوضاع وخیم‌تر خواهد شد همانطور که بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز با آن مواجه شد و شاهد بودیم که دستگاه‌های دیگری مجوز تاسیس برخی از این موسسات را صادر کرده بودند.

عسکری ادامه داد: بانک مرکزی از سازمان امور مالیاتی سوال کرد که از چه تعداد صندوق قرض‌الحسنه مالیات دریافت می‌کند که بر این اساس دو هزار و 600 موسسه مالی قرض‌الحسنه که برای آنها پرونده مالیاتی وجود دارد به بانک مرکزی معرفی شد.

وی افزود: برخی صنوف به سازمان امور مالیاتی آمده و فهرست افرادی را ارائه کرده‌اند که مالیات نمی‌دهند و یا افرادی که بیش از حد مالیات می‌دهند و حتی برخی افرادی وجود دارند که سالانه 4 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته ولی پرونده مالیاتی آنها با این اعداد ارتباط منطقی ندارد که همه این مباحث ساماندهی و شفاف می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا