انباشت فولاد به دليل افزايش ظرفيت توليد بدون تقاضا

انباشت فولاد به دليل افزايش ظرفيت توليد بدون تقاضا پايگاه خبري معدن نيوز- عضو کميسيون معدن اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: افت تقاضاي مصرف فولاد در کشور متناسب با افزايش ظرفيت توليد فولاد در 10 سال گذشته نيست و اين مسئله انجام ظرفيت‌هاي پيش‌بيني شده را با ترديد اجرا مواجه خواهد کرد.
بهادر احراميان در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه درحال‌حاضر بازار فولاد با مازاد مواجه است، افزود: اين موضوع در نتيجه رکود به وجود آمده در اين بخش است. از اين رو مي‌توان اين موضوع را با ادغام واحد‌هاي توليدي و ايجاد تقاضاهاي جديد متناسب کرد.
او با اشاره به اينکه در شرايط کنوني سرمايه گذاري‌هاي جديد در فولاد بايد با دقت بيشتري انجام شود، افزود: رکود به وجود آمده در بخش فولاد نيازمند راهکارهاي جهاني است و نمي‌توان با برنامه‌هاي منطقه‌اي اين بحران را برطرف کرد.
عضو کميسيون معدن اتاق بازرگاني تهران با نگاهي به شرايط کنوني توليد فولاد در ايران تصريح کرد: کاهش تقاضاي فولاد پس از کاهش تقاضاي سنگ آهن در سال‌هاي اخير شرايط را بحراني تر کرده است، به گونه‌اي که بسياري از توليدکنندگان کوچک در حلقه‌هاي پايين دستي تعطيل شدند. از سوي ديگر در 10 سال اخير در ايران ظرفيت سازي‌هاي زيادي در توليد فولاد کشور به وجود آمد اما اين موضوع در بخش تقاضا نه تنها رخ نداد بلکه شاهد افت تقاضا نيز بوده است، بنابراين بايد برنامه‌هاي جديد براي بازار مصرف اين محصول به وجود آيد.
احراميان درباره بخش‌هاي بالادستي صنعت فولاد نيز افزود: به طور قطع براي تحقق برنامه‌هاي توليدي فولاد نه تنها بايد بخش‌هاي بالادستي را حمايت کرد بايد راهکارهاي رکود بازار هر دو بخش را نيز دنبال کرد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا