برترین‌های صادرات هند در سال 2015

برترین‌های صادرات هند در سال 2015

در سال‌های اخیر کمپین خودروی ساخت هند بسیاری از تولیدکنندگان را به حضور در این کشور تشویق کرده و باعث شده است که این کشور به یکی از قطب‌های تولید خودرو در جهان بدل شود.

اما باید در نظر داشته باشیم که این کشور از مدت‌ها قبل برای بسیاری از کمپانی‌ها قطب تولید به شمار می‌رفت. به گزارش «اقتصاد آنلاین» به نقل از دنیای خودرو ، کمپانی‌هایی مانند فورد، هیوندای، ماروتی سوزوکی و غیره همگی در این کشور دارای پایگاه‌های تولیدی بودند و حالا مشغول توسعه دادن بازار داخلی و صادرات خود هستند. در شش ماهه اول سال مالی جاری صادرات خودرو از هند به میزان 3.9 درصد افزایش داشت و چنان‌که به نظر می‌رسد تا پایان سال درصد رشد از این رقم فراتر برود. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به پنج خودرویی که در سال مالی جاری بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

1- نیسان میکرا (76 هزار و 120 واحد)
نیسان اخیرا تصمیم گرفت که پایگاه‌های تولیدی خود را در هند راه‌اندازی کند و شاید به همین دلیل است که نام آن‌ها را در راس این فهرست مشاهده می‌کنیم. اگرچه فروش محصولات نیسان در بازار داخلی هند چندان تعریفی نداشته اما صادرات آن رشد خوبی را نشان داده است. این کمپانی همچنین اعلام کرده است در آینده‌ای نزدیک برند جانبی داتسون نیز با هدف صادرات به سایر نقاط، در این کشور خط تولید خود را راه‌اندازی خواهد کرد و به این ترتیب میزان صادرات نیسان از هند در آینده نیز بالا خواهد بود.

2- هیوندای گراند i10 (63 هزار و 585 واحد)

گراند i10 موفقیت فوق‌العاده‌ای را برای هیوندای در بازار داخلی هند رقم زده است. این در حالی است که صادرات این خودرو از این هند به سایر بازارها هم رونق خوبی داشته و سود زیادی را عاید هیوندای کرده است. تقاضا برای این ماشین نه تنها در بازار هند بلکه در سراسر جهان افزایش یافته است. اگرچه، هیوندای در هند تمرکز خود را بر تامین تقاضای بازار داخلی این کشور گذاشته اما با این حال باز هم رتبه دوم فهرست را به خود اختصاص داده است.

3- فولکس‌واگن ونتو (56 هزار و 64 واحد)

با این‌که فولکس‌واگن درگیر بزرگ‌ترین بحران تاریخ خودروسازی جهان بوده، اما به لطف مدل ونتو توانسته است به رشد ثابتی در صادرات خود از هند دست پیدا کند. در سال جاری نسخه تغییر ظاهر یافته ونتو که به نام سدان پولو نیز شناخته می‌شود، وارد بازار هند شد و به سهم قابل قبولی از بازار خودرو در این کشور دست یافت. فولکس‌واگن هند در سال مالی جاری توانسته 56 هزار و 64 واحد دستگاه خودروی ونتو را از هند به اقصی نقاط جهان صادر کند و این میزان از صادرات در شرایط کنونی کمک مالی خوبی به این گروه خودروسازی چندملیتی به شمار می‌رود.

4- فورد اکو اسپرت (55 هزار و 178 واحد)

فورد از ابتدای آغاز به کار خود در هند به وضوح اعلام کرده بود هند به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولیدی این کمپانی در جهان بدل خواهد شد. در سال جاری خودروی اکواسپرت طلایه‌دار فهرست صادرات فورد بوده است. این کمپانی برنامه‌هایی را برای صادرات مدل‌های هاچ‌بک فیگو و فیگو اسپایر اعلام کرده است، اما شکی نیست که مشهورترین و پرطرفدارترین مدل فورد در حال حاضر اکو اسپرت است.

5- نیسان سانی (38 هزار و 759 واحد)
با این‌که سانی جادارترین مدل در رده خوردوهای مشابه است، اما فروش آن با فراز و فرودهای عجیب و غریبی روبه‌رو بوده است و می‌توان گفت در بازار هند اندکی با بی‌انصافی مواجه شده است. اما رقم بالای صادرات سانی از هند رتبه پنجم فهرست برترین‌های صادرات هند را به این خودرو اختصاص می‌دهد. در سال جاری این ماشین دستخوش تغییرات ظاهری فراوانی قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد که به زودی از نسل جدید این مدل رونمایی خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا