قدامات جدید در مهار آلودگی آب

افزایش آبونمان آب در سال 95

افزایش آبونمان آب در سال 95

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر افزایش آبونمان به عنوان یکی از منابع جدید درآمدی سال آینده شرکت‌های آبفا گفت: از ظرفیت فروش پساب برای توسعه تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌شود.

 حمیدرضا تشیعی گفت: بودجه نشانه کمی از یک برنامه شامل حجم فروش برنامه‌ریزی شده و درآمد، مقدار منابع، هزینه‌ها، دارایی‌ها، بدهی و جریان های نقدی برای یک دوره مشخص از زمان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر استفاده از ظرفیت فروش پساب برای توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اظهارداشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و فاینانس در اصلاح و بازسازی شبکه توزیع است که بایستی در سال ۹۵ حداقل یک شهر از هر استان از این ظرفیت استفاده نماید.

وی ادامه داد: با بهره‌مندی از ظرفیت فروش پساب توسط صنعت برای توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه‌ها استفاده و در راستای تله‌متری و سامانه‌های کنترلی باید به‌ کار گیریم. بودجه سندی است که شامل واژه‌ها و ارقامی بوده که هزینه‌ها را به اهداف معین ارتباط می‌دهد؛ اگر درخواست‌های بودجه، جمع‌آوری و طبق دستورالعمل‌ها به مصرف برسند و فعالیت‌ها به نتایج مطلوب بیانجامد، هدف بیان شده در سند بودجه، تحقق یافته است؛ بنابراین بودجه یک پیوستگی بین منابع مالی و رفتار انسانی برای تحقق اهداف و خط مشی‌ها ایجاد می‌کند.

تشیعی افزود: فلسفه بودجه‌ریزی، منابع محدود و نیازهای محدود بشر است که می‌بایست با برنامه‌ریزی، تعقل و تدبیر و پیش‌بینی صحیح و اصولی منابع موجود در راستای دستیابی به اهداف به نحو بهینه هزینه شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه در شرکت‌های آب و فاضلاب نیز با توجه به محدودیت تامین منابع مالی و آب، بودجه‌ریزی از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: ماهیت بودجه‌ریزی در بهره‌برداری، بودجه‌ریزی عملیاتی است در بودجه‌ریزی عملیاتی پس از تعیین اهداف و استراتژی‌ها باید برنامه‌های عملیاتی در راستای رسیدن به اهداف بهره‌برداری که مهم‌ترین آن تحویل آب شرب سالم و بهداشتی به مشترکین است تعریف شود.

وی اظهارداشت: معاونان بهره‌برداری در بودجه سال ۹۵ باید حرکت رو به جلو داشته باشند و با مهارت و مذاکره و تعامل بیشتر با ستاد بودجه شرکت بتوانند نسبت به تخصیص بودجه مناسب جهت بخش‌های مختلف حوزه بهره‌برداری اقدام نمایند.

تشیعی یادآور شد: یکی از منابع مالی مهم جهت هزینه کرد در بهره‌برداری استفاده از پتانسیل تبصره ۲ و ۳ و افزایش آبونمان در سال ۹۵ است که معاونین بهره‌برداری با استفاده از مهارت و خلاقیت باید به نحو اَحسن از این منابع استفاده نمایند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: وضعیت ظاهری تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ مناسب نیست و این امر فعالیت‌های صنعت آب و فاضلاب را زیر سؤال می‌برد و نیاز به توجه ویژه در این زمینه داریم.

شیعی با بیان اینکه استفاده از تبصره ۳ جهت اصلاح شبکه توزیع و مدیریت فشار در بودجه سال ۹۵ و از اهداف اصلی حوزه بهره‌برداری است، ادامه داد: لازم است نسبت به ارتقای کیفی تصفیه‌خانه‌های آب اقدام کنیم و با توجه به آلاینده‌های خاصی که رو به تزاید است؛ لازم است سامانه‌های اُزن زنی و کربن اکتیو به‌ کارگیری شوند و در خصوص آلاینده‌های خاص نیز با برگزاری جلسات علاج بخشی ساماندهی لازم به‌ عمل آید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا