5 دلیل موجه برای تغییر شغل

5 دلیل موجه برای تغییر شغل

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که شغل‌ رویایی‌ سابق‌تان به کابوسی هرروزه تبدیل شده؟ شاید زمان آن رسیده در شغل‌تان تجدید نظر کرده و دست به تغییر بزنید؛

بنابر مطالعات جدیدی که ازسوی موسسه «دلوئیت» انجام شده، 80 درصد مردم از شغلی که دارند ناراضی هستند.

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، آنها در اکثر روزها از رفتن به سر کار متنفر هستند. اما سوال اینجاست که چطور می‌توان فهمید زمان آن رسیده تا از کاری که برای‌مان عذاب آور شده استعفا بدهیم؟ در این گزارش به علایمی که نشان می‌دهد وقت آن رسیده تا تغییری بزرگ در شغل‌مان ایجاد کرده و فضای کاری جدیدی را تجربه کنیم، اشاره می‌شود.

مدام مریض می‌شوید؟
سلامتی همیشه اولویت دارد. اگر شرایط کاری، باعث بیماری شما شده، زمان آن رسیده تا استعفا کنید. استرس کاری شما زیاد است؟ حجم کارتان بالاست؟ شرایط کاری مناسب نیست یا مدت زمان کاری شما بیش از حد معمول طولانی است؟ دلایل‌تان هرچه باشد، اما اگر کارفرمای شما اشتیاقی ندارد تا این شرایط را برای شما تعدیل کند، باید تا پیش از آنکه یک بحران جدی سلامتی شما را وادار به تصمیم‌گیری کند، استعفا کنید. شاید بتوانید در شغل جدید، شادتر بوده یا شرایط سلامت‌تری داشته باشید تا آنکه بخواهید باقی عمر خود را روی تخت بیمارستان بگذرانید.

رییس‌تان از شما بیزار است؟
آیا رابطه شما و رییس‌تان شکرآب است؟ اگر کار کردن با او شرایط را به شدت پر تنش کرده، شاید روزهای فعالیت شما در محل کارتان به شمارش افتاده است. پس سعی کنید تا پیش از آنکه اخراج شوید خودتان دنبال کار جدید باشید. معمولا، وقتی هنوز شغلی دارید، راحت‌تر می‌توانید در مصاحبه‌های شغلی موفق شوید و کار جدیدی بیابید. این مساله به‌خصوص وقتی که با بدرفتاری کارفرما روبرو می‌شوید و تلاش‌های شما برای حل و فصل ماجرا جواب نمی‌دهد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که نباید اجازه دهید از شما سوءاستفاده شود.

مرتبا با همکاران‌تان تنش دارید؟
داشتن تنش با بیش از یک نفر در محل کار، به مرور زمان استرس‌زا می‌شود. این مساله همچنین تمرکز و کیفیت کاری شما را از بین می‌برد و در نهایت وقتی صحبت از ارزیابی عملکرد کاری می‌شود، منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای برای شما خواهد شد. تنش‌های محیط کار با همکاران همچنین می‌تواند روابط شما با دیگران را نیز دچار مشکل می‌کند و منجر به موضع‌گیری آنها در مقابل شما می‌شود. این وضع خیلی سریع رو به وخامت می‌رود و اگر نیروی انسانی اداره نتواند کمکی به این وضعیت کند، آن‌وقت شاید لازم باشد خودتان راسا اقدام کنید.

حقوق‌تان خیلی کم است؟
بسیاری از وقت‌ها، کاهش هزینه‌ها و بودجه‌بندی هم تا اندازه‌ای امکانپذیر است و حقوق‌تان تا چند روز کفاف هزینه‌های شما را می‌دهد. پس از مدتی شاید این همه رنج کشیدن ارزشش را نداشته باشد. اگر خود را در موقعیتی دیدید که به سختی می‌توانید با حقوق‌تان نیازهای ماهانه خود را تامین کنید، شاید زمان آن رسیده باشد تا به دنبال شغل دیگری باشید. اما قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، سایر موارد نظیر انعطاف‌پذیر بودن ساعت‌های کاری یا مزایای بیمه درمانی را نیز درنظر بگیرید.

از شغل‌تان متنفر هستید؟
شاید این بهانه که در محل کارتان راحت هستید یا در شغل‌تان به اندازه کافی تسلط دارید، توجیه خوبی برای ماندن در سر کار  نباشد و شما شایسته شغل بهتری باشید. اصلا شاید از شغل‌تان متنفر هستید و فقط به همین دلایل ناچارید آن را ادامه دهید؛ در صورتی که در شرایط دشواری زندگی کنید، این زندگی به هیچ دردی نمی‌خورد. بهتر است تا قبل از آنکه سال‌های سال سپری شود و بدون اینکه پیشرفت داشته باشید در جا بزنید و فقط از خود را سرزنش کنید، به فکر تغییر شغل‌تان باشید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا