نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:

توجه‌نکردن به مشکلات صنایع‌کوچک تهدیدی برای اشتغال‌ خراسان‌جنوبی

توجه‌نکردن به مشکلات صنایع‌کوچک تهدیدی برای اشتغال‌ خراسان‌جنوبی

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس بابیان اینکه ۹۵درصد صنایع خراسان جنوبی صنایع کوچک هستند، گفت: توجه نکردن به مشکلات صنایع کوچک تهدیدی برای اشتغال در این استان کمتر توسعه یافته است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران شرکت شهرک های صنعتی با بیان اینکه کشور ایران هنوز از رکود خارج نشده است، افزود: ضرورت ایجاب می‌کند که دولت هرچه سریع تر برای خروج از رکود خصوصاً در بخش صنایع اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلاتی که داده می‌شود فقط به صنایع خودروساز است، گفت: علی‌رغم اینکه خودروسازی مهم است اما صنایع کوچک نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تسهیلات نباید به خودروسازانی تعلق می‌گرفت که خودروهای تولیدی آن‌ها از کیفیت کافی برخوردار نیستند.

عبادی با بیان اینکه صنایع کوچک می‌توانند موجب اشتغال زیاد در جامعه باشند، افزود: اگر به داد صنایع نرسیم بعد از ورشکستگی آن‌ها باید ۱۰ برابر تسهیلاتت بدهیم تا دوباره سرپا شوند.

ظرفیت های مرزی در استان به‌خوبی استفاده نشده است

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی هنوز از ظرفیت‌ها و توانمندی های مرز استفاده نشده است، گفت: علی‌رغم اینکه مرز استان خراسان جنوبی امن‌ترین مرز کشور است اما نتوانسته فرصتی را برای استان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه دو سال است کشور روسیه خواستار تأمین مرغ موردنیاز خود از ایران شده است، افزود: متأسفانه کشور ایران هنوز نتوانسته از بازار بزرگ روسیه استفاده کند که نشان‌دهنده نقص ساختاری در کشور است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم تولیدکنندگان و هم مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای در بحث صادرات داشته باشند، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مرغداری های استان به دلیل تولید بیش‌ازحد نیاز استان است.

وی بیان داشت: اقتصاد هیچ کشوری رونق پیدا نمی‌کند مگر اینکه نگاه ویژه‌ای به صادرات آن کشور داشته باشد.

هیچ کارگاه صنعتی نباید به دلیل بدهی تعطیل شود

وی با بیان اینکه فرهنگ بازرگانی در استان خراسان جنوبی درست نیست، افزود: بازرگانی که می‌تواند سودهای بسیار کلانی داشته باشد به دلیل فرهنگ نادرست کارمندی در مردم خراسان جنوبی به‌جایی نرسیده است.

عبادی با اشاره به اینکه هر طرحی که پشتوانه کارشناسی داشته باشد در مجلس جواب می‌گیرد، گفت: قوانین وضع‌شده در مجلس در جهت رونق تولید است.

وی افزود: نگاه مسئولان استان به قوانین باید در جهت راه انداختن کار مردم باشد مگر جایی که نقص قانون اجازه ندهد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچ کارگاه و صنعتی به دلیل بدهی نباید تعطیل شود و بانک‌ها باید در این راستا مساعدت بیشتری با صنایع داشته باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا