تجارت چه‌محصولاتی‌در پساتحریم رونق‌می‌گیرد

تجارت چه‌محصولاتی‌در پساتحریم رونق‌می‌گیرد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، ظرفیت‌های ایران برای توسعه تجارت در دوران پساتحریم را بیان می‌کند.

محمد امیرزاده در پاسخ به این سؤال که در دوران پساتحریم و با اجرایی شدن برجام، چه تغییراتی در وضعیت تجاری ایران ایجاد می‌شود، گفت: به نظر من بیشتر بحث سرمایه‌گذاری پیش آمده است. چون سیاست‌هایی که ایران دنبال می‌کند، سیاست خرید و رونق واردات نیست، بلکه سیاست تولید و رونق آن است و اینکه در زمینه پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیربنایی کشور سرمایه‌گذاری شود.

او افزود: عمدتا هیأت‌های تجاری هم که به ایران می‌آیند، ایرانی‌ها بر این نکته تأکید می‌کنند که ما آمادگی داریم که محصول مشترک با هم تولید کنیم و به طور کلی ایران دارد همکاری اقتصادی را با یک بازتعریف جدید پیش می‌برد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، امیرزاده درباره رونق صادرات در دوره پساتحریم اظهار کرد: حاصل تولید رونق صادرات است. فضا که باز شود، رونق صادرات را در پیش خواهیم داشت، اما در زمینه واردات، سیاست ایران همکاری مشترک و تولید مشترک است.

آرزوی بازگشت فرش ایران به جایگاه قبل
او درباره پتانسیل‌های صادراتی ایران و به عنوان مثال آینده صادرات محصولاتی مانند فرش ایرانی گفت: بازار فرش ما به دلیل محصولات مشابهی که در سال‌های اخیر با کیفیت پایین در کشورهای منطقه عرضه شده و همچنین با سیاست‌هایی که ما اوایل انقلاب اتخاذ کردیم، لطمه‌های زیادی خورده است. علاوه بر این فرصت کارهای تبلیغی لازم برای شناساندن فرش ایران به دنیا از دست رفته و بازار ما جایگزین پیدا کرده است. به همین دلیل باید در این زمینه کار زیادی انجام شود، ولی من خیلی امیدوارم دلسوزان این صنعت بتوانند با یک حرکت منسجم این کار را پیش ببرند. این یکی از آرزوهاست که فرش ایران بتواند به جایگاه قدیمش برگردد. 

ظرفیت رقابت صنعتی با کشورهای دیگر 

عضو هیأت نمایندگان اتاق سپس درباره دیگر محصولاتی که صادرات‌شان در دوران پساتحریم رونق خواهد گرفت، گفت: به نظر من صادرات محصولات دیگر هم رونق می‌گیرد، چون ما محصولات قابل رقابتی در بخش کشاورزی، پتروشیمی و بخش‌های دیگر داریم. البته بسته‌بندی، عمل‌آوری و نگه‌داری محصولات کشاورزی از معضلات ما در این بخش بود که در دوران پساتحریم با به وجود آمدن فضای لازم می‌توانیم با ارتقای کیفیت بسته‌بندی و ایجاد بازار از طریق توسعه روابط با شرکت‌های توزیع‌کننده بزرگ دنیا، صادرات محصولات کشاورزی خود را توسعه دهیم. ضمن اینکه تولیدات صنعتی ما هم می‌توانند با بسیاری از کشورهای دنیا رقابت کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا