موافقت سنگ‌آهنی‌ها با کاهش ۱.۵ درصدی قیمت گندله

موافقت سنگ‌آهنی‌ها با کاهش ۱.۵ درصدی قیمت گندله

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از توافق تولیدکنندگان سنگ آهن با دولت برای فروش گندله معادل 21.5 درصد از قیمت شمش فولاد خوزستان خبر داد.

 

محمود نوریان، با اشاره به اینکه سنگ آهنی‌ها با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعـت، معدن و تجارت در خصوص قیمت جدید فروش گندله به توافق رسیده‌اند، اظهار کرد: قرار است در این زمینه آقای سرقینی با آقای نعمت زاده صحبت کند و توافق جدید اجرایی شود.
براساس ابلاغیه وزیر قیمت فروش گندله به فولادسازان معادل 20 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان تعیین شده بود و قبل از این ابلاغیه نیز نرخ فروش گندله 23 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان بود که به نظر می‌رسد در نهایت بر سر حد وسط این دو عدد توافق صورت گرفته است.
چندی پیش جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سومین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران اعلام کرد که دولت قصدی برای دخالت بین سنگ آهنی‌ها و فولادی‌ها ندارد و اگر این دو بخش با هم به هر توافقی برسند، دولت نیز آن توافق را محترم می‌داند.
وی همچنین تاکید کرد که از نعمت زاده اختیار تام گرفته تا هر توافقی بین سنگ آهنی‌ها و فولادسازان ایجاد شود، ابلاغیه قبلی وزیر در خصوص قیمت‌گذاری گندله و آهن اسفنجی لغو شود و روال جدیدی در این زمینه برقرار شود.
البته به نظر می‌رسد هنوز توافق صورت گرفته بین سنگ آهنی‌ها و دولت نهایی نشده و لازم است در این زمینه نظر فولادسازان نیز جلب شود. در همین زمینه رسول خلیفه سلطان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز از توافق حاصل شده بین سنگ آهنی‌ها و فولادسازان ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت ممکن است سنگ آهنی‌ها در این زمینه با آقای سرقینی صحبت کرده باشند اما تا این لحظه من اطلاعی از توافق بین سنگ آهنی‌ها و فولادسازان ندارم.
ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز در سومین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران تاکید کرده بود که اگر دولت اجازه بدهد، سنگ آهنی‌ها و فولادسازان می‌توانند تنها ظرف 10 روز بر سر قیمت به توافق برسند که به نظر می‌رسد، توافق ایجاد شده نیز در همین راستا بوده است.
در ابلاغیه جنجالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در تیر ماه امسال شرکت‌های سنگ آهنی موظف به کاهش 3 درصدی قیمت گندله و آهن اسفنجی فروشی خود به فولادسازان شده بودند. ابلاغیه‌ای که با مقاومت شرکت‌های سنگ آهنی‌ و اعتراض هزاران سهامدار این شرکت‌ها مواجه شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا