استخراج ۳۹ ماده معدنی درآذربایجان غربی

استخراج ۳۹ ماده معدنی درآذربایجان غربی

گروه معادن - بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی آذربایجان غربی، مجوز صادرات مواد معدنی پس از فرآوری صادر می شود.

به گزارش ماین نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از 51 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، 49 نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی وجود دارد و از این تعداد 39 نوع ماده معدنی در استان به مرحله بهره برداری و استخراج رسیده است.

جعفر صادق اسکندری افزود: آذربایجان غربی ازنظر ظرفیت و حجم دو ماده معدنی طلا و پلی متال در کشور دارای جایگاه اول است و در تنوع و ظرفیت ایر مواد معدنی در جایگاه پنجم قرار دارد.

وی با اشاره به خام فروشی مواد معدنی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی های سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی جلوگیری از صادرات مواد معدنی به صورت خام بوده و مجوز صادرات این مواد پس از فرآوری صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: برای جلوگیری از خام فروشی سنگ های معدنی به زودی دو دستگاه سنگبری توسط یک شرکت با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در آذربایجان غربی راه اندازی می شود.

در آذربایجان غربی علاوه بر معادن طلا و پلی متال انواع سنگ های تزئینی، تراورتن، مرمر، مرمریت، گرومیت، میکا و انواع گچ استخراج می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا