یک متخصص معتقد است:

ورود مسئولان فنی بدون تجربه به معادن از دغدغه های بهره برداران

ورود مسئولان فنی بدون تجربه به معادن از دغدغه های بهره برداران

تهران -رییس کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران معتقد است : ورود مسئولان فنی فاقد تجربه به معادن ،امروز به عنوان یکی از دغدغه های جدی بهره برداران معدنی محسوب می شود و آنها مسئول فنی را به عنوان مزاحم می نگرند .

به گزارش ایرنا از کمیته مزبور ، شهناز نوایی افزود: یکی از خواسته های هیات مدیره این کمیته ، تشکیل پارک علم و فناوری در بخش معدن و حمایت نظام مهندسی معدن ایران در این ارتباط مطرح است .
وی یادآور شد : مسئولان فنی در معادن به عنوان بازوی اجرایی بهره برداران معدنی به حساب می آیند ، اما کمبود تجربه آنها به منزله مزاحمت برای بهره بردار ارزیابی می شود و چنانچه نظام مهندسی معدن بتواند حقوق مسئولین فنی را پرداخت کند، آنها از حمایت لازم بهره مند می شوند و نقش موثری در روند کیفیت فعالیت این متخصصان خواهد داشت.
به گفته نوایی ، حمایت بیشتر سازمان نظام مهندسی معدن از فعالان در این بخش ، موجب می شود تا از این طریق افراد باتجربه بیشتری در معادن به فعالیت بپردازند .
وی ،ترغیب بانوان عضو سازمان نظام مهندسی معدن را برای عضویت در کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران خواستار شد و افزایش تعداد بانک اطلاعات خانمهای شاغل در بخش معدن را لازم دانست .
نوایی ، بازبینی و بررسی قانون معادن از طریق کمیته بانوان معدنکار و برگزاری دوره های آموزشی مشترک را از دیگر مواردی دانست که توسط این کمیته قابل ارزیابی است .
آمارهای منتشر شده حاکی است ، تعداد 33 هزار و 220 نفر در سطح سازمانهای نظام مهندسی معدن کشور عضویت دارند که از بین آنها 9 هزار و 19 نفر را خانمها در سه بخش کارشناسی (هفت هزار و 626 نفر)، کارشناسی ارشد (یکهزار و 334 نفر) و دکترا 59 نفر تشکیل می دهند.
همچنین از مجموع هشت هزار و 498 پروانه اشتغال صادر شده در سازمان مزبور ، تعداد یکهزار و 228 پروانه به بانوان اختصاص دارد .
قرار است قانون معادن که حدود 12 سال از اجرای آن سپری شده مورد بازنگری قرار گیرد و تشکلهای مختلف از جمله کمیته بانوان معدنکار می توانند در این زمینه دیدگاه های خود را ارایه کنند .
گزارشهای پیشین حاکی است ، تعداد معادن فعال کشور بیش از پنج هزار و 400 معدن ، که 97 درصد فعالان این بخش آقایان و سهم بانوان نیز سه درصد ذکر شده است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا