در معاملات دیروز بازار مشتقه بورس کالا؛

همراهی ارز با اونس، سکه را گوشه نشین کرد

همراهی ارز با اونس، سکه را گوشه نشین کرد

قیمت سکه در بازار نقدی و آتی دیروز تحت تاثیر افت بهای طلای جهانی و نرخ ارز در بازار داخل با روند نزولی روبه رو شد.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر این اساس، بعد از این که قیمت طلا که پس از سه روز متوالی کاهش به پایین ترین سطح خود در ۶ سال گذشته رسید، همراهی اندک ارز نیز موجب شد تا بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران روند نزولی در پیش بگیرد، به طوری که سکه سررسید دی ماه با کاهش ۰/۰۶ درصدی با نرخ ۹۱۷ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۸ هزار تومان به فروش رسید که کاهش ۰/۱۳ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۱۹ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۰۲ درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت ۹۲۴ هزار تومان و با کاهش ۰/۱درصدی مورد معامله قرار گرفت.

حجم معاملات آتی سکه دیروز یکشنبه به یک هزار و ۸۴۸ قرارداد به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال رسید.

از سوی در بازار نقدی سکه نیزهر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید طی جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۲۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افت داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۶۵، ۲۵۸ و ۱۶۸ هزار تومان معامله شده است. قیمت ربع سکه یک هزار تومان بالا رفته، اما نرخ نیم سکه و سکه گرمی ثابت مانده است.

از سویی بازارهای جهانی در شرایطی که قیمت جهانی طلا طی سال ۲۰۱۵ میلادی برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شده، تحلیلگران کامرز بانک آلمان بر این باورند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی تحت تاثیر افزایش تدریجی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با افزایش روبرو خواهد شد و به ۱۲۰۰ دلار می رسد که موضوع می تواند شرایط رشد قیمت سکه در بازار داخلی را فراهم کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا