تثبیت قیمت ها در بازار فلزات اساسی

تثبیت قیمت ها در بازار فلزات اساسی

روز دوشنبه فلزات اساسی عمدتاً در حال تثبیت مواضع خود بودند و پس از یک دوره نزول نسبتاً طولانی، افتان و خیزان خود را به پایان سال نزدیک می کنند.

 

به نقل از فست ماركتز، در ماه نوامبر بسیاری از فلزات به کف های قیمتی مهمی رسیدند. مس، آلومینیوم و روی کمترین قیمت خود در بیش از 6 سال و نیکل پایین ترین قیمت خود از سال 2003 را به چشم دید. با وجود اینکه از آن زمان تا کنون به دلیل انتشار اخبار مبنی بر کاهش تولید توسط برخی از کارخانجات و معادن چینی، قیمت ها کمی بهبود داشتند، اما تقاضا همچنان ضعیف است.
یکی از تحلیل گران درباره آینده بازار چنین می گوید: " اکنون که قیمت ها به ظاهر آرام گرفته اند به نظر می رسد طی چند هفته آینده وارد دوره ای با نوسانات اندک و حرکت پایدار قیمت ها بشویم. وضعیت بنیادی بازار تغییر جهت روشنی را نشان نمی دهد."
وی می افزاید: "اما در صورت اعلام توقف تولید توسط کارخانجات می توانیم رشد موقت قیمت ها را انتظار داشته باشیم."
بر اساس آخرین معامات روز جمعه، بهای مس با 2 دلار کاهش به 4610 دار در تن رسیده است. آلومینیوم با 2.5 دلار و نیکل با 105 دلار رشد به ترتیب به 1517 و 9085 دلار رسیدند. روی 15 دلار تقویت شد و به 1567 دلار رسید. سرب و قلع نیز به ترتیب 5 و 15 دلار رشد کردند و قیمت های 1690 و 14865 دلاری را به ثبت رساندند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا