تدوین 28 هزار سند استاندارد ملی در ایران

تدوین 28 هزار سند استاندارد ملی در ایران

سمنان - معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تاکنون 28 هزار فقره سند استاندارد ملی در ایران تدوین شده که بستر نرم افزاری خوبی برای محققان فراهم کرده است.

علی اباذری روز سه شنبه در حاشیه همایش استانداردسازی، آموزش و ترویج استاندارد در سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان ملی استاندارد ایران اکنون در حوزه تدوین نشر استاندارد فعالیت می کند و کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی نیز توسط استاندارد بررسی می شود.
وی با بیان این که در زمینه آزمایشگاه های ارزیابی انطباق، سازمان استاندارد تنها مرجع در کشور است، خاطرنشان کرد: تدوین استاندارد فلزات گرانبها و تهیه، تدوین و نشر استاندارد ملی در سطح کشور از دیگر مسئولیت های این سازمان است.
معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران اظهار داشت: با توجه به بند 24 سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی، مسئولیت سنگینی به سازمان استاندارد در مورد تعیین استانداردهای ملی محول شده است و مکلف شدیم برای تمام محصولات داخلی استاندارد تدوین کنیم، ضمن اینکه این کار بدون تعامل و همکاری محققان امکان پذیر نیست.
اباذری با اشاره به کنترل و بررسی استاندارد سالانه 25 هزار نازل سوخت در کشور گفت : برای این که بر این حجم گسترده کار، نظارت و ارزیابی انطباق داشته باشیم، نیازمند مشارکت محققان و فعالان عرصه استاندارد در کشور هستیم.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد : سال گذشته سه هزار و 500 استاندارد تدوین شد که با توجه به ورود محصولات جدید و پیشرفت تکنولوژی عدد بزرگی نیست.
اباذری با بیان این که سالانه سه تا چهار هزار استاندارد جدید تدوین می شود، یادآور شد : این تعداد در سال گذشته سه هزار و 500 مورد بود که البته با توجه به ورود محصولات جدید و پیشرفت تکنولوژی عدد بزرگی نیست و فاصله قابل توجهی با کشورهای پیشرفته وجود دارد.
وی با انتقاد از عدم حضور گسترده دانشجویان در همایش استانداردهای ملی و بین المللی گفت : ظرفیت زیادی در دانشگاه ها وجود دارد که این همایش به عنوان اولین در نوع خودش می تواند راه گشا باشد.
اباذری تصریح کرد : سازمان ملی استاندارد، نهادی کوچکی است و توانایی تدوین این حجم گسترده از استانداردهای مختلف را ندارد و دست یاری به سوی دوستان دانشگاهی دراز می کنیم که ما را در این عرصه یاری دهند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا