دیروز صورت گرفت؛

برگزاری نشست هم اندیشی با مدیران صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان

برگزاری نشست هم اندیشی با مدیران صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان

عصر روز گذشته 16 آذرماه، پنجمین نشست هم اندیشی با صندوق های سرمایه گذاری، با موضوع بررسی مشکلات و چالشهای "صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس" با حضور مدیران بورس اوراق بهادار تهران، سازمان بورس، شرکت های تامین سرمایه، سبد گران ها و کارگزاری ها در تالار حافظ برگزار شد


 

 

پنجمین نشست هم اندیشی با مدیران صندوق های سرمایه گذاری، با موضوع بررسی مشکلات و چالش های "صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس" برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از روابط عمومی بورس تهران عصر روز گذشته 16 آذرماه، پنجمین نشست هم اندیشی با صندوق های سرمایه گذاری، با موضوع بررسی مشکلات و چالشهای "صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس" با حضور مدیران بورس اوراق بهادار تهران، سازمان بورس، شرکت های تامین سرمایه، سبد گران ها و کارگزاری ها در تالار حافظ برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسینی مقدم، مدیر نظارت بر ناشران بورس تهران در خصوص دستور جلسات گذشته و روند اقدامات انجام شده در جلسات و مکاتبات با سازمان صحبت کردند و اظهار داشتند موضوع جذابیت در صندوقهای ETFبه عنوان موضوع در جلسات آتی نیز پیگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه گزارشی توسط فاروقی مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک پارسیان در خصوص تنوع  ETFها و امکان سنجی آن ارائه شد.

همچنین بهنام چاوشی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی در خصوص تخصیص وظیفه بازارگردانی برای سایر نهادهای مالی اظهار داشتند: سازمان هیچگاه به دنبال انحصار نبوده و اگر نهاد دیگری بتواند واجد شرایط وظیفه بازارگردانی شود اینکار امکانپذیر است.

در ادامه این نشست علی عباس کریمی، معاون توسعه بورس تهران بر رعایت مقررات و چارچوب­ها تاکید کرد و اظهار داشت: مجموعه بازار سرمایه موافق مقررات زدایی هستند ولی تجربه نشان داده در زمانی که بازار با مشکل مواجه بوده همیشه منافع بر مقررات ترجیح داده شده است.

وی افزود: در خصوص تنوع در صندوق های قابل معامله بخشی SECTOR ETFs ها می توان به سراغ سهامدار عمده رفت و سهمی که سهامدار عمده مالک آن است در صندوق سرمایه گذاری گذاشته و راهکار “ETF” را برای آن پیش ببریم.

چاوشی نیز اظهار داشت: اگر صندوقی سهام مرحله اول خود را از سهامدار عمده بگیرد راهکار خوبی برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری بخشی "sector fundها" خواهد بود.

شایان ذکر است در این نشست چگونگی ایجاد جذابیت برای صندوق های قابل معامله" ETF"، امکان سنجی تنوع صندوق های قابل معامله" ETF" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا