افزایش واردات سنگ آهن چین در ماه نوامبر/ادامه کف نشینی سنگ آهن

افزایش واردات سنگ آهن چین در ماه نوامبر/ادامه کف نشینی سنگ آهن

دنیای معدن -پس از آنکه در پی عرضه مازاد جهانی، قیمت مواد خام مصرفی فولادسازان در سال جاری به نصف کاهش پیدا کرد، روز سه شنبه قیمت سنگ آهن سطح پایین جدیدی در زیر 40 دلار به ازای هر تن را به ثبت رساند.

به نقل از رویترز، بر اساس آمار گمرک، واردات سنگ‌آهن چین در ماه نوامبر 8 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و به 82.13 میلیون تن رسیده است.

دانیل هاینز، تحلیلگر ارشد بازار کالا در ANZ اعلام کرد:‌ «ما در حال حاضر شاهد فعالیت تولیدی نخواهیم بود، ولی رشد مازاد در ظرفیت استرالیا منجر به واردات قو‌ی‌تر و ادامه یافتن تعطیلی معادن سنگ‌آهن داخلی خواهد شد. در حال حاضر خریداران قطعا به دنبال محموله‌ها نیستند.»

واردات محموله‌های سنگ‌آهن از بندر هدلند استرالیا به چین نسبت به ماه اکتبر 3 درصد رشد داشته و به 31.73 میلیون تن در ماه نوامبر رسیده است. هر تن سنگ‌آهن معیار 62 درصد برای تحویل به بندر تیانجین چین با سقوط 1.3 درصدی 38 دلار و 90 سنت معامله شد. این قیمت پایین‌ترین مقدار ثبت شده توسط TSI از زمان جمع‌آوری داده ها از سال 2008 بوده است.

هاینز افزود:‌ «در حالی که دامنه وسیعی برای افت قیمت بیشتر وجود دارد، تولیدکنندگان بزرگ و کم‌هزینه نظیر والی و ریوتینتو علاقه‌ای به کاهش تولید ندارند. مشخصا تولیدکنندگان پرهزینه نظیر شرکت‌های معدنکار سنگ‌آهن چین در مضیقه قرار خواهند گرفت و برخی از آنها تعطیل خواهند شد. ولی اکثریت آنها در آینده نزدیک نسبت به کاهش تولید اقدامی نخواهند کرد.»

قیمت سنگ‌آهن در سال جاری افتی 45 درصدی را تحربه کرده است که بیش از افت قیمت آن در سال 2014 بوده است. این موضوع باعث شده تا شرکت‌های فولادی در سراسر چین تولید خود را محدود کرده و یا به طور کلی تعطیل کنند. با توجه به چشم‌انداز افت‌های آینده،‌ قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین بعد از رشد روز دوشنبه مجددا سقوط کرد. قرارداد ماه می در بورس کالای دالیان با افتی 2.1 درصدی معادل 286.50 یوان به ازای هر تن معامله شد. سنگ‌آهن برای تحویل در ژانویه در بورس سنگاپور نیز امروز با افت قیمت مواجه شد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا