امام جمعه قزوین:

جلوگیری از خام فروشی راه تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار می‌کند

جلوگیری از خام فروشی راه تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار می‌کند

قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که خام فروشی لطمه‌های جدی به کشور وارد کرده است، گفت: جلوگیری از خام فروشی راه تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار می‌کند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن کشور و جمعی از مدیران استان قزوین، با تأکید بر این‌که باید از هر گونه خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود، اظهار کرد: مسئولان به فکر تبدیل مواد معدنی خام به محصول و ارزش‌افزوده بیشتر باشند زیرا این هدف راه تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که خام فروشی لطمه‌های جدی به کشور وارد کرده است، تصریح کرد: تبدیل مواد معدنی خام به محصول موجب افزایش اشتغال جوانانی که در این حوزه تحصیل کرده‌اند می‌شود.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: تعداد زیادی از جوانان کشور بیکار هستند و بازار هم نیازمند محصولات تبدیل شده معدنی است اما در حال حاضر کشورهای دیگر با کالاهایشان نیاز بازار ما را تأمین می‌کنند و با این کار فرصت رشد و بالندگی را به کشورهای دیگر می دهیم.

آیت‌الله عابدینی اذعان داشت: امیدواریم با تدبیر مسئولان امر این مشکل رفع شود و مطالبه رهبر معظم انقلاب که بسیار حکیمانه به مسائل نگاه می‌کنند محقق شود.

وی با تأکید بر این‌که دین اسلام با دنیای مردم گره‌خورده است، بیان کرد: هر کسی که گره‌ای از کار مردم باز کند، ولو به منافع مالی خود هم دست پیدا کند، اقامه کننده نماز است و همه مسئولان باید به چنین انسان‌هایی کمک کنند.

با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب صنعت معدن نقش خود را به خوبی ایفا کرد

نادعلی اسماعیلی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با بیان این‌که معدن نقش به سزایی در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: در ده سال گذشته و با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب صنعت معدن نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی با تأکید بر این‌که غربی‌ها نتوانستند با کمک تحریم‌ها ضربه‌ای به صنعت معدن وارد کنند، تصریح کرد: صنعت معدن به لحاظ تولید ثروت و ایجاد اشتغال در جایگاه دوم صنایع کشور قرار دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با بیان این که ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد گفت: تلاش می‌کنیم با اصول مهندسی از معادن بهره برداری کنیم تا از هدر رفت آن‌ها و بیت المال جلوگیری شود.

اسماعیلی با اشاره به این‌که اکثر معادن به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند، گفت: دولت در این حوزه تنها به دنبال توسعه بیشتر معادن، نظارت بر حسن اجرای کار و اخذ حقوق قانونی خود است و تلاش می‌کنیم مواد معدنی را به محصول تبدیل کنیم و به‌صورت کامل خام فروشی را کنار بگذاریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا