ایران - فنلاند سرمایه‌گذاری‌ مشترک می‌کنند

ایران - فنلاند سرمایه‌گذاری‌ مشترک می‌کنند

وزیر صنعت با تاکید بر لزوم ایجاد کارگروه‌های مشترک تخصصی تجاری ایران و فنلاند، گفت: به دنبال انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک هستیم.

 محمدرضا نعمت زاده در همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و فنلاند با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مشترک و ایجاد توازن در تجارت مدنظر ما است، گفت: انجام سرمایه‌گذاری مشترک با کشور فنلاند مدنظر ما بوده و باید با ایجاد توازن در صادرات و واردات میان دو کشور به سطح قابل قبولی در تجارت برسیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رقم واردات جمهوری اسلامی ایران از کشور فنلاند به مراتب بیشتر از صادرات ایران به کشور است، لذا با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تولید محصولات و خدمات مشترک می‌توان به بازارهایی که در اختیار کشور فنلاند است محصولاتمان را صادر کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز دارای بازار داخلی ۸۰ میلیونی همچنین همسایگی با ۱۴ کشور از طریق خشکی و دریا توانسته است بازار ۴۰۰ میلیون نفری را ایجاد کند. در زمینه‌های نفت، گاز و معادن، صنعت، گردشگری و سایر فعالیت‌های زیربنایی شرکت‌های فنلاندی می‌توانند طی مذاکره با شرکت‌های همتای خود فعالیت‌های مشترکی انجام دهند.

به گفته نعمت زاده، دولت‌های هر دو طرف با برداشتن موانع موجود، شرایط را برای فعالیت‌های بخش‌ خصوصی فراهم کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد مناسبات و روابط بین بانکی، صدور بیمه‌نامه‌های صادراتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران فنلاندی و پروژه‌های زمان‌بر و بزرگ، ایجاد پروازهای مستقیم ایران به فنلاند و بلعکس، تقویت صنعت توریسم و جهانگردی و احداث هتل‌های جهانگردی، توسعه احداث راه‌های ریلی و حمل و نقل دریایی و سایر خدمات بازرگانی می‌تواند مهمترین محور روابط تجاری دو جانبه ایران و فنلاند به حساب آید.

وی تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی با کشور فنلاند به رفت و آمد شرکت‌های بخش خصوصی هر دو کشور جهت بازدید نزدیک از امکانات و پتانسیل‌های موجود به هر دو کشور ایجاد می شود.

نعمت زاده با تأکید بر اینکه ما به دنبال مناسبات درازمدت و استراتژیک هستیم، افزود: با ایجاد کارگروه‌های مشترک تخصصی بهتر می‌توان در زمینه‌ همکاری‌های نزدیک توافقاتی نماییم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یک سوم سود ناخالص ملی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود گفت: ما در انجام سیاست‌گذاری‌های صنعتی و تجاری درصدد جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایجاد اشتیاق برای کشورهای صنعتی در زمینه‌ همکاری‌های مشترک هستیم.

نعمت‌زاده گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان رشته صنعتی ایران در برخی موارد از تعداد جمعیت برخی از کشورهای اروپایی فراتر رفته و این موضوع نشانگر وجود نیروی جوان تحصیلکرده مستعد در ایران است. در ده سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی و فناوری و نانو تکنولوژی به موفقیت‌های شایانی دست یابد.

همچنین خانم «لنیتا تویوکا» وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند نیز در اظهاراتی گفت: امیدوارم تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل برداشته شود و ما نیز حداکثر تلاش خود را برای اجرای برنامه‌های سرمایه‌گذاری مشترک که به نفع ملت ایران و فنلاند باشد، خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: ما در قالب هیات ۱۰۰ نفری تجاری به ایران آمده و علاقه‌مند به توسعه تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فنلاند هستیم.

به گفته وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند، می‌توانیم همکاری‌های خود را در صنایع تلفن همراه، مخابراتی، تولید انرژی‌های پاک، صنعت ساختمان و صنایع زیرساختی و اقتصاد زیستی توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: بررسی فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی موجود بین دو کشور را بررسی خواهیم کرد تا سرآغاز دیگر برای توسعه روابط تجاری ایران و فنلاند باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا