تسنیم خبر می‌دهد

وام ۲۵۰۰ میلیاردی تولید بایگانی شد

وام ۲۵۰۰ میلیاردی تولید بایگانی شد

در حالی یک ماه از ابلاغ بسته جدید رونق گذشته و خودروسازان ۶ روزه ۲۷۵۰ میلیارد تومان گرفتند، وام ۴۲۰۰ میلیاردی خرید کالای ایرانی هم در حال کلید خوردن است، ولی همچنان هیچ خبری از پرداخت تسهیلات ۲۵۰۰ میلیارد تومانی تولید نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تشدید رکود بازار و تعطیلی واحدهای تولیدی باعث شد تا درمهرماه امسال دولت در قالب سیاست‌های تشویقی برای تحریک تقاضا در کنار دو طرح خرید خودرو و کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تسهیلاتی را هم برای تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه آنها در نظر بگیرد.

بنابر اعلام مسئولان، بانک مرکزی در مجموع اعتباری معادل 9هزار و 500 میلیارد تومانی برای سه طرح دولت در سیاست تحریک تقاضا در نظر گرفته است که با تخصیص اعتبار 2هزار و 750 میلیارد تومانی به بخش خرید خودرو، و اعتبار 4 هزار و 200 میلیارد تومانی به خرید کارت اعتباری خرید کالا، عایدی تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه خود 2 هزار و 550 میلیارد تومان است که هنوز یک ریال آن هم پرداخت نشده است.

تعلل یک ماهه دولت برای تخصیص این اعتبار به واحدهای تولیدی در حالی صورت می‌گیرد که وضعیت صنایع هر روز بدتر از دیروز می‌شود و برخی صنایع تعطیل و به مرز ورشکستگی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا