صلاحیت پی اس پی ها همچنان در دست بررسی/ خبرسازی در مورد ابطال مجوزها از کجا آب می خورد؟

صلاحیت پی اس پی ها همچنان در دست بررسی/ خبرسازی در مورد ابطال مجوزها از کجا آب می خورد؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - روند بررسی صلاحیت شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی ادامه دارد و مراحل مختلف آن در دست پیگیری است بنا بر این اظهارنظر در مورد تأیید یا رد صلاحیت و اعطا یا صلب مجوز پی اس پی ها اساسا در مقطع زمانی فعلی اشتباه و ناممکن است.

مریم یعقوبی:

محسن قادری مدیرعامل شرکت شاپرک در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به برخی مطالب مبنی بر لغو مجوز برخی شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی گفت: « طبق دستور العمل اجرایی فعالیت و نظارت بر «شرکت های ارائه خدمات پرداخت» که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و توسط بانک مرکزی نیز به ما ابلاغ شده است، از مدت ها قبل روند بررسی شرایط و صلاحیت شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت را شروع کرده ایم. این بررسی مراحل مختلفی دارد که به ترتیب در حال انجام است».

وی افزود: « به عنوان مثال در یکی ازاین مراحل، شرکت های پی اس پی تمام مدارک هویتی و تحصیلی مدیران، سهامداران و تمام مدارک ذکر شده در دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی را که از سوی شاپرک مطالبه شده بود، برای ما ارسال کردند و اقدماتی مانند استعلام از نهادهای مرتبط درباره این مدارک انجام گرفت، طبیعی است در روند ارسال، دریافت و استعلام مدارک، کم و کاستی هایی مشخص می شود که قابل رفع است بنا بر این به صرف اینکه مدارک یک شرکت کامل نشده و.. نمی توان و نباید مجوز و صلاحیت آن را باطل دانست».

مدیرعامل شرکت شاپرک ادامه داد: « در تازه ترین مرحله، بازرسان و کارشناسان ما به تمام شرکت های پی اس پی رفتند و طی مدت دو ماه برای هر شرکت حداقل در دو روز موارد مورد نظر را که بالغ بر هزار فاکتور اعم از موارد امنیتی، پایداری شبکه، سطح و کیفیت ارائه سرویس و... بود، بررسی کردند. نتایج این بررسی ها در حال جمع اوری و تدوین است و هنوز نهایی نشده است».

قادری گفت: « پس از این مرحله باید مدل ارزش گذاری و تعیین صلاحیت با بانک مرکزی نهایی شود تا بتوانیم بر اساس نمره ای که هر پی اس پی در بازرسی ها و سایر مراحل بدست آورده است، نسبت به اعطای مجوز، صلب مجوز یا نوع مجوز تصمیم گیری کنیم».

وی تأکید کرد: « بر اساس این توضیحات اساسا نمی توان در این مقطع نسبت به تأیید یا عدم تأیید مجوز هیچ کدام از شرکت های پی اس پی اظهارنظری کرد و تمام مطالب منتشر شده در این رابطه کاملا بی پایه و فاقد مبنای اصولی است».

22339

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا